Söndag

Jag vaknade imorse runt halv tio efter bara sex timmars sömn. Låg kvar i sängen till tio över elva då jag gick upp och åt frukost. Alltid det här när jag vaknar sent på helgerna. Jag känner min en aning illa till mods, att jag sover så länge men jag är ju ledig. Men det är ändå, jag äter frukost och lite senare äter de lunch. Tror bara de som är au pairer förstår vad jag menar... Aja, ostmackor idag igen. Så gott. Grannen kom in och detta hände.
Jag gick upp till mig, ordnade lite bland mina saker och bytte lakan i sängen. Tog sådan lång tid att byta täcket för att det är fyrkantigt, så himla krångligt!
Runt klockan två gick jag till spårvagnen och åkte den till marknaden vid Viarme. En stor antikvitetsmarknad har varit där i tre dagar så jag mötte Rike där och vi gick omkring där. Vi började dock med en pain au chocolat och citronfanta på ett café. Citronfanta måste vara det bästa utomlands. Vi gick omkring och efter ett bra tag köpte vi churros, friterad deg som de häller socker på och som man doppar i nutella. HÖR NI HUR MYCKET KALORIER DET ÄR? Men helt galet gott. Man fick 12 stycken för 3 euro så vi delade på det men orkade bara äta tre var. Vi tog spårvagnen till Commerce och promenerade till Place de Royale och fontänen där vi satt och njöt av det 30-gradiga vädret och solen. Underbart. Johanna (Tyskland) kom förbi och även Denise (Mexico). Det slutade med att vi lade oss ned och bara njöt/halvsov och lyssnade på musik. Lyssnade på Lady Gagas "Scheiße" där hon sjunger på tyska och både Johanna och Rike sa att det inte är tyska. Hah?
Vi gick sedan runt i stan och letade efter något ställe att sätta oss och dricka något. Efter att ha varit vid fontänen i över två timmar. Efter ett långt letande hittade vi ett café/bar där vi drack varm choklad, kaffe och cola. Vi sa hej då och jag tog spårvagnen hem och nu sitter jag här och bloggar.

Marknaden!Haha så typiskt franskt! De stod och drack vin och åt ost mitt på marknaden.Man kunde köpa allt, ovan pipor och nedan vildsvinshuvuden.
Vi köpte dessa churros med nutella. Så goda men kaloribomb och kolhydratssjälvmord. Äsch inte varje dag man äter sådana.
Det är första oktober imorgon och det ser ut såhär! 30 grader och sol, jag älskar det!
Vid Commerce.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR