Söndag 9 september

SÅKLART försvann hela inlägget jag skrev -.-
 
Iallafall, vaknade vid elva och åt frukost bestående av tunnbröd och te. Värdfamiljen åkte sedan iväg på en cykeltur och jag fixade mig i ordning. Åkte till stan och kollade efter något att köpa till picknicken. Hittade fräscha sallader på ett bageri som fick följa med. Köpte även 5 stycken macarons för 2,5 euro (22 kronor cirka). Så billigt.
Tog sedan spårvagnen till île de Versailles där jag mötte upp Rike för picknick. Île de Versailles är en ö som ligger i en av floderna, en liten söt ö. Det finns även en japansk trädgård där. Vi satte oss nära ett vattenfall (!) och åt vår picknick. Det var varmt idag också, 27 grader och sol!
Vi lyssnade på svensk och tysk musik men jag tycker nog att svensk musik är bättre fortfarande :] Vi gick sedan ned mot centrum och gick omkring där ett tag, så typiskt att nästan allt är stängt på söndagar! Vi gick till slottet och grönsaksmarknaden igen, jag fick med mig färska jordgubbar som är producerade en halv timme från Nantes. De var bland de godaste jag ätit. Så söta. Jag tog sedan spårvagnen hem och nu sitter jag här och bloggar. Är väldigt trött, får se om jag sticker ut och joggar ikväll, har gått så himla mycket de senaste dagarna...

Så fint längs kanalen! Ligger massa båtar och husbåtar.





Macarons <3

På île de Versailles.

Dagens lunch C:

Och jordgubbarna, syns nästan hur goda de är!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR