Torsdag

Åh vad jag är trött nu, tänkte redan vid nio -halv tio att jag skulle sova tidigt och nu är klockan snart halv tolv....
Jag vaknade mellan halv åtta och nio flera gånger. Kollade mejl, twitter, instagram, facebook och bloggar på mobilen innan jag klev upp och åt frukost.
Fixade mig innan jag tog spårvagnen till stan och gick till det stora postkontoret där jag skickade en guidebok om Nantes och kartor till farmor, om 24 dagar kommer hon och bror på besök!! 4 euro kostade det så det var bra! Jag gick runt i stan lite, köpte ett par enkla hörlurar då mina gått sönder och ett par mysiga tjockastrumpor då jag fryser här hemma.
Jag tog sedan spårvagnen hem och hämtade N i skolan. Vi åt lunch hemma och allt gick bra. Det var några små stunder då jag gissar att han testar mig. "Jag vill inte till skolan!" Vi kom iväg i god tid och skolan hade inte ens öppnat när vi kom dit! Så vi fick vänta i några minuter innan jag lämnade honom där för att åka till franskakursen. Vi läste lite artiklar och pratade franska som vanligt. Gick med Rike (Tyskland) och Julia (Usa) och tog spårvagnen hem. Jag hämtade N och vi var hemma ett tag innan vi tog spårvagnen till slottet. På vägen dit köpte vi en baguette blanche som vi matade änderna med.
Inga problem att gå hem men vi var "sena". Vi kom hem runt 18.30, då mamman tidigast kommer hem. Han ska ha tagit sitt bad och ha pyjamas innan (helst) så han badade och bytte om till pyjamas men ingen hade kommit hem klockan sju. Då ringde pappan och sa att han skulle bli 40 minuter sen och mamman ännu senare. Lugnt, inga problem sa jag och vi tittade på tv - Peppa Pig. Pappan kom hem och vi pratade, han har varit borta på jobb sedan i söndags! När middagen var klar kom mamman hem och vi åt tillsammans. Jag visade dem en film från igår, jag filmade N när vi lekte och både mamman och pappan skrattade så de grät. Haha! Så rolig film. Jag visade sedan hur man gör med osthyveln, jag köpte ju en svensk ost på Ikea förra veckan och idag fick jag ju ett paket med en osthyvel! De hade aldrig sätt en osthyvel, än mindre smakat svensk ost. Imorgon ska jag äta ostsmörgås!!
Jag stannade nere ett tag och umgicks innan jag gick upp till mig. Har haft SATC-maraton och svenskt godis med mig själv nu ikväll. Nu ska jag borsta tänderna och sova. Bisous.


Enda bilden från idag, änderna...

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR