Torsdag

Jag vaknade halv tio imorse och åt frukost. Fixade mig sedan och åkte till Carrefour och handlade lite nödvändiga saker som nytt schampoo, saker till franskakursen, tandborste och tandkräm. Lagom roliga saker att handla... Jag åkte tillbaka hem och såg ett avsnitt SATC innan jag hämtade N i skolan för lunch hemma. Vi åt lunch, han åt pasta och hamburgare och jag åt lite squash. När han åt desserten kom pappan plötsligt hem, annars brukar han tidigast vara hemma runt sju-tiden. Kändes en aning konstigt att "jobba" samtidigt som pappan var hemma. Till slut kom vi iväg till skolan, jag och N, och jag lämnade honom där för att åka till franskakursen.
Det finns tre olika spårvagnstider som jag kan välja på. Den första är om N är tidig till skolan och jag kan lämna honom direkt och därmed bli "tidig" till franskakursen (har aldrig kunnat ta den dock - mission impossible), den andra är om N är i okej tid, då hinner jag precis till kursen (tar alltid denna) och den tredje är om N/vi är en aning sen/sena och det tar lång tid att lämna, jag blir då tio minuter sen till franskakursen (har aldrig hänt). Idag var jag tio minuter sen till kursen, jag kunde gått ifrån N tidigare men ville inte. Jag ville se att allt gick bra, att han gick till rummet där de sover siesta innan jag gick därifrån. Läraren på franskakursen sa att det var lugnt, hon förstår att jag måste lämna mitt "värdbarn".
Vi hade franskakursen och när den var slut så gick jag, Rike (tyskland) och Julia (usa) till spårvagnen. Fick tillbaka lite texter jag skrivit och det var hela tiden två eller tre plus efter betyget. VARFÖR? Är van med det...
Jag kom hem och lämnade mina franskaböcker hemma och sedan gick jag och värdpappan till skolan och hämtade N. Vi gick sedan hem och N åt sitt mellanmål och pappan fortsatte jobba, jag tror han jobbade hemifrån idag, vet ej varför. Jag och N gick ut i trädgården och lekte där men sedan blev det lite kyligt så vi gick in och lekte lite inne. Det var en aning svårare att vara "som jag är med N" när pappan var i samma rum. Att jobba och veta att de lyssnar/ser vad jag gör hela tiden. Kändes en aning svårt. N tog sedan sitt bad och vi var på hans rum och läste sagor när pappan skypade med en gammal kompis. Det uppskattades att vi var på hans rum så han kunde skypa "ifred"! 
Efter ett tag kom mamman hem och lagade middag. De gick sedan iväg på ett föräldramöte och jag och N åt middag själva. Jag var barnvakt i två timmar ikväll. I början var han en aning ledsen för att de gick iväg men det ordnade sig verkligen! Vi hade riktigt roligt och han åt väldigt bra! Han såg lite av Bilar 2 innan vi läste sagor och sjöng när han skulle sova. Jag placerade mig sedan i soffan och gjorde franskaläxan inför imorgon. Föräldrarna kom hem och de tackade så mycket att jag hade varit barnvakt. Inga problem sa jag. Fick veta att det bjöds på vin och apertif på föräldramötet. WHAT? Haha snacka om skillnad. Mamman kollade igenom min franskaläxa och hjälpte mig med två stycken frågor som jag inte hunnit göra. Snacka om bra. 

Jag ska nu sova, så trött! Och känner att jag börjar bli lite förkyld, blä. Ledsen för ett långt och bildlöst inlägg...

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR