Lördagen den 13 april 2013

Jag vaknade runt 9.30-tiden, hörde att värdfamiljen skulle iväg på bio och strax därefter åkte de. Så skönt att vakna upp runt 10.30 sedan och att ingen var hemma. Jag gick ned i pyjamas vilket jag aldrig gör och åt frukost. De kom dock hem tidigare än beräknat, vid 11.30 så jag sa hej innan jag gick upp till mig. De åt lunch och jag tog det lugnt på mitt rum, de åkte sedan och vid 14-tiden åkte jag också iväg till stan. Jag gick till Fnac, köpte nya hörlurar då mina hade gått sönder och en bok hur man böjer alla franska verb. Jag promenerade runt en del, köpte macarons, gick till H&M och letade efter lite kläder men hittade inga roliga.
Utanför Monoprix mötte jag Sara och hennes kompis Linnea så vi pratade en del innan vi sa hej då och jag köpte inför kvällen på Super U. Det regnade så mycket sedan så jag tog spårvagnen hem vid 17-tiden. Värdfamiljen var ännu inte hemma så jag tog det bara lugnt. De kom hem runt 18-tiden, jag fixade mig i ordning och gick ner straxt innan 20.00. Vi pratade en hel del om dagen och så och jag sa att jag skulle ut på restaurant. Jag mötte Rike strax därefter vid Place de Cirque. Vi gick till en restaurant i Bouffay-kvarteren där de bara serverar musslor. Sara och Linnea kom sedan dit och vi beställde. Vi delade på en flaska muscadet vin och jag tog Moules à la crème (musslor i grädde) vilket var så gott. Runt 22 gick vi till trädet i Bouffay, satt där ett tag innan vi gick till Lieu Unique. Träffade några tyskar från franskakursen innan jag, Sara, Rike och Linnea gick och tog varsitt foto i en fotoautomat, så roligt som minne!
Därefter gick vi till baren Au Vestiare där vi mötte upp med Mirna, Jack, Kensie och några till. Vi gick till Commerce och funderade vart vi skulle gå. Det slutade med att jag, Rike, Sara, Linnea och Mirna gick till Marlowe fast vi vet hur dåligt det är. Det är gratis så det slutar tyvärr oftast med att vi går dit. Vi stannade ett tag innan Leemart kom och vi gick. Planen var att gå till Colours men vi fortsatte till klubben som är på en båt. När vi var på väg dit så pratade jag och Rike lite och bestämde oss för att åka hem så 04.30 tog vi nattbussen hem. Jag somnade runt 5.15.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR