Lördagen den 6 april 2013

Jag vaknade efter drygt 5 timmars sömn, runt 10.30. Gick upp och åt frukost, mamman var iväg på valpkurs med hunden. Pappan och N gick runt 12-tiden till Fnac så jag hade huset själv vilket var skönt. Jag duschade, fixade mig i ordning och tog det lugnt, så som helger alltid är. Plötsligt hörde jag genom väggarna att det var flera stycken som skrek och grät ute på gatan. Det fortsatte i säkert tio minuter och de skrek bland annat "det kan inte var möjligt" på franska. Jag tittade då ut genom fönstret (jag har fönster mot gatan) och såg att alla grannar var ute på gatan och en del tittade också ut genom sina fönster. Längre bort på gatan kom 4 brandbilar, 3 ambulanser och 2 polisbilar. WTF tänkte jag och stängde fönstret men tittade ut genom jämna mellanrum. Pappan och N kom hem och även mamman sedan.
Vid 14.00 gick jag mot spårvagnen, pratade först med värdfamiljen om vad som hade hänt och de sa att de trodde att det var en tjej ca 8 år som sprungit in i en bil. Jag gick förbi skomakaren för att hämta mina skor men det var ett problem med maskinen så de var inte klara. Jag tog spårvagnen till Commerce, gick till H&M där jag sprang in i Denisse och Kerry från Mexico och pratade lite med dem innan jag mötte Rike där. Vi tog spårvagnen till Duschesse Anne och sedan Busway till Beaulieu. Vi gick i några butiker i shoppingcentrumet och sedan en gigantisk stormarknad, Carrefour. Jag köpte ett franskaövningshäfte och så färska franska jordgubbar. Sara kom sedan och vi åkte mot centrum igen.
Vi gick till juicebaren och satt där till 18.30 då vi sa hej då till Sara. Jag och Rike gick till Monoprix, köpte lite inför kvällen och sa sedan hej då. Jag tog spårvagnen hem, mötte Maggie och hennes kompisar från England och jag var sedan hemma vid 19-tiden. Vi åt sedan middag, köttfärssås och spagetti och det var så roligt. N var på skojigt humör så jag och föräldrarna skrattade så vi grät. Det var verkligen så kul! Jag fixade mig i ordning sedan och tog spårvagnen till Commerce, mötte Rike och Sara och vid 22.15 tog vi C3 bussen till Denisse. Där höll de på att äta klart middagen så vi anslöt dem för efterrätten. Det var jag, Sara, Rike, Denisse, Nathalie, Simoné, Daniella, Kerry, en rysk tjej, Leemart och Alex som var där. Vi sjöng för Kerry eftersom hon fyllde år efter midnatt. Haha det slutade med att vi spelade beer pong och det var kul (kanske eftersom jag var bra och prickade rätt haha). Denisses pojkvän och hans franska kompisar kom sedan så vi var väl 20 stycken i huset. Runt 00.30 tog vi bussen till Commerce, gick till Lieu Unique där en finsk Dj-grupp spelade. Jag och Sara pratade lite med dem på svenska men de var dryga hehe. Det var bra musik på LU så vi dansade där ett tag innan det stängde vid 2.30. Då kom Leemart och Alex dit, Alex gick dock hem men vi andra fortsatte. Det slutade efter ett tag på Marlowe och jag tog bussen hem med Rike vid 4.30. Jag var hemma vid 5.00

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR