Onsdagen den 27 mars 2013

Jag vaknade 7.50, hörde att N var vaken så jag fixade mig i ordning och gick sedan ner. Sa hej till värdfamiljen och mamman åkte sedan. Pappan sa då att han kände sig sjuk så han skulle kolla med sin chef om han kunde gå efter 14.00. Han ville dock inte lova något alls vilket jag förstod. Det blev som måndagen; frukost, dusch och tvättning av hans hår, påklädning, tandborstning, lek och så utan problem innan vi åt lunch. Blev stekt kyckling och pasta för N, samma för mig fast stuvad spenat istället för pasta. Vi läste sedan några sagor innan han skulle sova sin eftermiddagslur. Pappan ringde och sa att han kände sig bättre så han skulle stanna kvar på jobbet.
N sov sedan, jag tog det lugnt och när han vaknade så blev det lek innan mamman var hemma vid 19.00. Hon hade tagit med sig hunden och haft honom på valpskolan hela dagen. Jag sa hej då direkt, tog spårvagnen till Bretagne där jag mötte mamma och pappa vid Debouté. Vi gick mot Commerce, förbi Hotel-Dieu och letade efter restauranter där. Det är nämligen ett område där som veklingen inte ser mycket ut för världen men finns så många bra restauranter där, de bästa i Nantes faktiskt! Vi hamnade till slut på La Maison Baron som visade sig vara hur bra som helst. Vi åt 3-rätters med en flaska muscadet vin och jag åt rökt anksallad med anklever till förrätt, dagens fisk till varmrätt samt en efterrätt beståendes av pistaschemousse med aprikoser inuti med aprikossorbet till. Så gott!!

Vi gick därifrån runt 22.30, till deras hotell vid tågstationen där vi var ett tag och pratade innan de följde mig till spårvagnen och jag var hemma vid 00.10.

Restauranten, häftig miljö!Förrätten.Varmrätten.Efterrätten.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR