Söndagen den 14 april 2013

Jag vaknade runt 10.30, efter drygt fem timmars sömn, hörde att värdfamiljen var i full gång nere. Jag gick upp och åt frukost och gick sedan till mig. Tog det lugnt och så innan jag skypade en timme med Clara. Sedan kom det rätt vanliga problemet när man bor i en värdfamilj, iallafall för mig. De hade nämligen sagt att vi skulle grilla innan vi skulle på karnevalen. Men karnevalen började vid 14.30 och vid 13,45 hade vi ännu inte ätit så jag gick ned och sa att jag behövde gå och det var såklart lugnt. Jag tog språvagnen till stan vid 14.05, så fullt var det! På spårvagnen såg jag att min franskalärare här i Nantes stod där men hon såg inte mig.
Jag kom fram till Bretagne, gick till Commerce där jag mötte Rike. Det var så varmt! 27 grader! Vi gick sedan till Fnac där vi skulle möta Sara och hennes kompis Linnea från Sverige. Där mötte vi också Maggie (England) och Joyce (Holland) av slumpen. De skulle också se karnevalen så de gick med oss. Borta vid Commerce igen träffade vi Rachel (England) och Sofia (Mexico) från universitet så vi pratade lite med dem innan vi gick bort till Place de Cirque. Där satt vi en timma efter utsatt tid, karnevalen skulle börja 14.30 nämligen men 15.30 var ännu ingen karneval. Vi bestämde oss för att gå bort till Lafayette och så gjorde vi. Det var verkligen så varmt! Där hade karnevalen precis börjat och vi stod där ett tag, en halv timme eller så innan vi gick vidare. Vi var alla sugna på glass så vi gick till Place Royale och Amorino men det var säkert 40 meters kö utanför så vi gick till McDonalds istället och köpte Mcflurry haha. Därefter satte vi oss vid fontänen vid Place Royale och njöt av solen. När klockan närmade sig 18 behövde Joyce gå hem så vi andra började fundera på att också gå hem. Jag gick hem först, de andra skulle nämligen åt motsatt håll. Vid Bretagne hade jag tänkt ta spårvagnen eftersom ingen spårvagn gick vid Commerce på grund av karnevalen men det var så mycket folk och spårvagnen skulle komma om 10 minuter så jag gick hem. Det tog totalt 15 minuter att gå hem, så bra! Dessutom var det så fint väder!

Jag pratade lite familjen och berättade om karnevalen innan jag gick ut och powerwalkade. Klockan 19.00 var det 22 grader! Jag tog en 40 minuters runda upp till universitet och gick sedan hem och duschade innan vi åt middag. Vi åt grillat kött med ris och grillad squash. Jag gick sedan upp till mig, skypade med mamma innan jag gick och la mig.



Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR