Söndagen den 7 april 2013

Jag vaknade vid 10.00, kunde inte sova längre... Ett tag senare gick jag upp, sa hej och åt frukost. Jag fixade mig i ordning och gjorde mig klar. Vid 14.00 tiden så gick jag hemifrån, tog spårvagnen, mötte Rike där och vi åkte bort till Orvault-Morlière där det skulle vara en loppmarknad. Massa prat och en misslyckad loppmarknad (bara gamla och saker för små barn) så tog vi spårvagnen tillbaka, gick av vid Commerce och promenerade mot Place Graslin. Vi fortsatte bort, gick förbi en stor kyrka vid Chantiers-Navals och sedan gick vid till minnesplatsen för slaveriet. Det var under jord och verkligen jättefint gjort! Därefter tog vi spårvagnen, bort till slottet och gick till Musée des Beuax-arts. Det var en utställning med några tavlor som vi kollade på i max 5 minuter innan vi gick till tivolit vid Saint-Pierre. Alltså fransoserna went crazy haha.
Vi fortsatte vår promenad, bort mot kvarteren vid Place du Cirque innan vi gick till Delight Café. Klockan var då runt 17.30 så vi tog en varm dryck och pratade. Sara kom runt 18.30 och vi pratade en massa. Jag köpte sedan en sallad till middag och vid 20.30 sa vi hej då och åkte hem. Jag kom hem runt 20.50, pratade i en halvtimme med värdfamiljen om allt. Så himla bra samtal! Jag gick upp till mig vid 21.45, ringde mamma en stund och somnade runt midnatt.

Minnesmonumentet för slaveriet.Nej men alltså, överdosera inte med grädden haha.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR