Tisdagen den 16 april 2013

Jag vaknade runt 9-tiden, fixade mig i ordning och gick ned. Jag upptäckte då att hunden hade fått ner mitt mannagrynspaket så det låg mannagryn överallt i köket. Dumma hund... Där försvann min gröt. Jag gick sedan till bussen som är 5 minuters promenad från mig och tog den till tågstationen. Jag skulle nämligen kolla på ett Interrailpass (tågluff) där. Min plan var att åka till Milano för att hälsa på en kompis, till Lausanne och Bryssel för att hälsa på en släkting och till London för att det är en plats jag saknar. Alla dess resor skulle då ingå med tågluffarpasset för 180€ drygt. Så bra tyckte jag. Jag frågade om det var möjligt att köpa och de sa ja men som vanligt är Frankrike liiiiiite efter så jag behövde ha ett väldigt officiellt dokument som säger att jag bott i Frankrike i 6 månader och det har jag inte. Så det var bara att åka därifrån. Dessutom hade de inga resor under helgen till Milano...
Jag åkte med spårvagnen hem, det var demonstrationer så jag gick av vid Bouffay och gick till Commerce. Hemma letade jag resor för fullt. Jag skulle nämligen vara ledig i en vecka då mamman och N skulle till alperna. Pappan var tvungen att vara hemma då han var tvungen att jobba. Jag kände då att jag verkligen ville ta vara på ledigheten och resa. Tack och lov hittade jag en del alternativ.
Jag hämtade sedan N och vi åt ravioli till lunch. Jag lämnade honom i skolan igen och gick hem, fortsatte att leta resor och åkte sedan till Commerce där jag gick till Delight Café. Meningen var att kolla resor till i augusti men wifi:et fungerade inte så jag mötte Sara vid Commerce vid 14.30 och vi mötte sedan Rike vid juice baren. Vi lyckades hitta bra resetider och dagar! Saken är den att vi ska hälsa på varandra i augusti ; först några dagar på Gotland, sedan några dagar i Stockholm och därefter avslutas allt i Berlin. Ska bli så roligt!
Jag hämtade sedan N, vi lekte i trädgården hela eftermiddagen då det var så fint väder. Han duschade och pappan var sedan hemma vid 18.50. När vi skulle äta (steak haché med pasta) så kom precis mamman hem. Jag stannade hemma på kvällen, skypade med mamma och sedan bokade jag min resa. Det skulle bli först tre dagar i Paris, 2,5 dagar i Bryssel och sedan 3 dagar i London. Så roligt! Jag somnade sedan straxt efter midnatt.

Alltså jag hade shorts och linne. Så härligt väder!Lill valpen (hunden?) han är ju ändå över 6 månader nu!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR