Tisdagen den 9 april 2013

Jag vaknade runt 9-tiden, fixade mig i ordning och tog spårvagnen vid 10.20 en station bort och därifrån tog jag en buss hem till Rike. Jag mötte henne vid busshållplatsen, lämnade över ett kuvert med min adress som hon skulle lämna på universitetet (för DELF-provet i franska). Därefter tog jag bussen och åkte hem. Det regnade så himla mycket och när jag gick av spårvagnen så gick en äldre tant framför mig, hennes regnhatt blåste iväg och hon småsprang efter. Jag sprang då efter och försökte komma ikapp hatten men den blåste ned under spårvagnen. Hon ropade åt mig att jag skulle låta den vara men jag böjde mig ner, tog ner handen under spårvagnen och fångade hatten. Jag hade sett att dörrarna var öppna till spårvagnen så den kunde inte åka iväg. Hon tackade så himla mycket. När jag väl reste mig upp och skulle gå så gjorde min fot ont, jag hade verkligen böjt den helt när jag satte mig ner på knä... Jag hoppade hem på ett ben sedan.
Vid 11.55 hämtade jag N i skolan, han åt pasta och skinka till lunch och jag lämnade honom sedan i skolan. De var sena med att öppna dörrarna så jag ringde Rike och Sara och sa att jag inte skulle hinna med spårvagnen och att de kunde åka till universitetet utan mig. Jag tog istället spårvagnen till Commerce och sedan till Mediateket där jag lånade lite böcker om franska språket, grammatikböcker och boken "L'étranger"/Främlingen av Albert Camus på franska. Rike kom sedan dit och vi gick till juicebaren för en juice, en hel del prat och tidningsläsande. Vi sa hej då och jag tog spårvagnen vid 15.55. Jag hämtade N vid 16.25 och vi lekte hemma innan han duschade och pappan var hemma vid 19.00 och mamman en timma senare. Vi åt "kalkonfilé" med pasta och baskisk sås. Planen senare var att möta upp med Rike men tröttheten slog till. Dock somnade jag ändå runt midnatt.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR