Torsdagen den 28 mars 2013

Jag vaknade vid 6.50, fixade mig i ordning och gick ned. Sa hej till pappan som var vaken och jag berättade vart jag skulle. 7.15 tog jag spårvagnen till Commerce, buss C3 till tågstationen där jag var 7.40. Jag mötte mamma utanför och vi gick in i hotellet och mötte pappa för att sedan gå och köpa frukost på ett frukostställe. Vi satt där tills 8.35, en kvart innan deras tåg gick. Där stod vi utanför tågvagnen sedan och sa hej då. Det var sorgligt och jag kände nästan för att åka med dem. Några tårar fälldes och vi vinkade hej då genom fönstret när tåget rullade iväg. Jag stod kvar på plattformen ett tag efter tåget åkt iväg, kände mig helt plötsligt ensam och gick sedan mot spårvagnen, lite småsvart under ögonen.
Jag tog spårvagnen till Commerce och klockan var runt 9.20. I spårvagnen vid Commerce mötte jag Sara och hennes pojkvän Simon! Haha så typiskt Nantes. Vi pratade en massa svenska innan jag gick av vid mig och gick hem. Jag duschade och tog sedan det lugnt i min säng, kollade SATC och chillade. Vid 11.55 hämtade jag N i skolan och han åt varmkorv och pasta till lunch. Jag lämnade honom sedan och jag tog spårvagnen till franskakursen, mötte Rike i spårvagnen.
Hade då franska i två timmar och åkte sedan hem och hämtade N och vi lekte sedan hemma och läste. Dusch sedan och sedan var mamman hemma. Pappan var på jobbmöte så han var inte hemma. Det var första gången som jag åt middag hemma sedan onsdagen veckan innan. Vi åt torskfilé, spagetti och broccoli.
Vid 21-tiden mötte jag Rike vid Place de Cirque och vi gick till den vanliga baren för en öl. Satt där och pratade en himla massa och jag bjöd på svensk choklad och djungelvrål. Vid 00.00 tog jag spårvagnen hem och var hemma straxt därefter och somnade sedan.

Bästa mamma och jag.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR