Igår fredag - parler de tout et de rien

.Jag vaknade igår vid 8.15 av att pappan knackade på min dörr. Jag trodde först att jag drömde men sedan hörde jag honom säga "Mikaela" så jag tog på mig morgonrocken och gick väldigt nyvaket upp. Han sa att N hade feber och om det gick bra att jag var hemma, visst sa jag. Jag gick ned sedan och åt frukost, mamman hade åkt och N såg tv. Vid 9-tiden åkte pappan och N klädde på sig och såg sedan en film. Vi åt sedan lunch, tortellini med steak haché. Jag märkte att han var trött, väldigt trött. Han började till exempel gråta en massa när vi skulle hämta osten.
Han var också varm så jag gav honom "alvedon". Till slut bar jag upp honom, skrikandes och gråtandes, och la honom i hans säng och försökte läsa sagor. Jag ringde mamman sedan och sa att han var väldigt varm och att jag gett alvedon, hon sa att det var lugnt. Om han var varm två timmar senare skulle jag ge en annan febernedsättande. N fortsatte gråta och skrika att han inte var trött så efter några sagor gav jag honom en bok, sa att han kunde läsa den om han inte var trött och sedan gick jag till mig. 2 minuter senare sov han.
Han vaknade en timme senare, vid 14.40, grät då med och fortsatte göra det i en halv timme. Jag satte honom i mitt knä, försökte förklara att jag inte förstår vad han vill när han gråter och sedan satt han där i en halvtimme. Jag frågade vad han ville göra och sa inget. Till slut bad han om en film och let's go, han hade feber och var sjuk så varför inte. Vid 17.00 gav jag en ny dos alvedon då han fortfarande var varm. Pappan ringde och frågade om jag ville att han köpte hostmedicin till mig då jag hostar lite, nej tack sa jag. Jag ska hosta mycket för att jag ska ta hostmedicin... Han var hemma vid 17.05, tack och lov. Jag satt nere ett tag, pratade och så, och vid 17.45 gick jag till mig. Mamman kom hem vid 18.20 så jag sa hej till henne innan jag gick upp och skypade med mamma i 50 minuter, bra skype <3
Jag åt sedan middag med värdfamiljen, steak haché igen med rösti. N mådde mycket bättre! Jag gick sedan upp till mig, funderade på att gå ut men avbokade det med Rike då jag inte kände mig 100% bra. Jag gick sedan och la mig efter att ha sett filmen Carnage, somnade vid 22.15

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR