Igår måndag - arrivé à Paris

Jag vaknade runt 7.20, gick upp, duschade och fixade mig i ordning. Som tur var hade jag packat klart kvällen innan som min lilla resväska bar klar. Jag åt sedan frukost och bar sedan ner min resväska och åkte med föräldrarna och N till tågstationen, 10 minuter tog det. Klockan var 8.30 när vi var framme, vi gick till perrongen när perrongnumret kom upp och in på tåget. Föräldrarna sa hej då och lämnade sedan oss och gick ut på perrongen, de stod där och vinkade i en kvart ungefär. Klockan 9.00 avgick tåget och vi var på väg mot Paris!
Tågresan gick bra, vi läste, N lekte och tiden passerade riktigt fort. Klockan 11.25 var vi framme, lite problematiskt att gå av från tåget med min ena longchamp väska, två resväskor och N. Men det gick. Vi väntade en stund tills de flesta hade gått och sedan gick vi. Jag såg sedan N's morfar och vi sa hej, han tog en resväska och vi gick och mötte hans mormor och hon tog N i handen. Vi tog sedan metron från Montparnasse till Saint-Lazare där vi bytte till RER E. Vi åkte sedan hem till dem.
Jag gjorde mig lite hemmastadd i mitt rum, N lekte och mormodern åkte till sitt jobb. Vi åt sedan med morfadern, kött och potatismos. Jag gick sedan upp och nattade N för en siesta och han sov sedan. Jag vilade också en del, när N vaknat så lekte vi och var med morfadern. Det hade kommit en himla massa snö! Jag lät sedan N bada och han bytte om till pyjamas. Vi gick ner igen och han sa sedan att han saknade sina föräldrar och plötsligt började han gråta en massa, sprang mot mig, kastade sig upp i mitt knä och min famn och ville ha en kram och så grät han en massa...
Hans mamma ringde sedan och jag berättade att allt gått bra. Vi åt sedan, pestopasta, och mormodern kom hem. Jag borstade tänderna på N, läste sagor och nattade honom vid 21.00 när mormodern läste en sista saga. Jag sa god natt till dem och gick till mig, hade precis fått koden till wifi. Jag somnade runt 23.40


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR