Igår måndag

Jag vaknade vid 9.30-tiden. Gick ned och åt frukost och fixade mig. Runt 11.00 åkte jag till centrum, gick till Zara och några andra affärer men hittade inget. Jag mötte sedan Sara för första gången på en vecka då hon har varit sjuk. Vi promenerade från St Nicolas till juicebaren där vi började göra franskaläxan. Rike kom sedan och vi pratade och gjorde läxan. Haha sedan var det två äldre personer, en man och en kvinna i 60-årsåldern, som började skratta åt våra försök till den franska grammatiken. Vi började sedan prata med dem om allt möjligt haha, deras dotter hade varit Au Pair i USA bland annat. De hade även läst om vår franskaskola i en av Nantes tidningar. Vi gjorde sedan klart läxan och tog spårvagnen till kursen.

Vår lärare verkar vara väldigt intresserad av Sverige, hon tycker det är intressant hur jämställt det verkar vara, att man inte får slå barn och hur bra vi är på engelska. Jag hämtade N sedan och han började gråta en massa när vi kom hem, jag försökte ta tag i honom, sätta han i mitt knä och ge en kram men han ville verkligen inte. Jag satte mig då bredvid honom och försökte bara prata, frågade varför han grät och så. Han grät mindre då och förklarade att en kille i hans grupp som är betydligt större än N hade bråkat massor med honom och en tjej hade tagit hans foto. Han satte sig då i mitt knä och jag gav honom en kram. Resten av eftermiddagen spenderade vi som vanligt.
Han duschade utan problem och pappan kom hem 18.30, jag berättade att N hade gråtit på grund av bråket i skolan och han sa att han skulle prata med hans lärare om det.

Pappan gick ut med valpen på promenad och mamman kom hem vid 19.10. Jag berättade också för henne. Vi åt sedan middag tillsammans, torsk (?) och potatis. Jag gick upp till mig vid 20.30, såg Top Model Sverige och bloggade. Jag kunde inte somna precis som natten innan men till slut somnade jag runt 00.30.


Kommentarer
Postat av: Lina Carlsson

Tack för länkningen! Länkar dig med! :)

2013-02-06 @ 13:06:10
URL: http://terranivium.blogg.se/
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR