Igår onsdag

Igår var det onsdag vilket som alltid innebär en heldag hemma. Dock var det min sjätte dag hemma eftersom N först varit sjuk och när han sedan var frisk så blev läraren sjuk så då var han också hemma, här verkar inte vikarier existera?!
Jag vaknade vid 8.00, 8.30 hörde jag att N vaknade och grät men pappan var fortfarande hemma så han gick till honom. Jag gick sedan och sa hej men N stannade på sitt rum medan jag åt frukost nere. N gick sedan ned och vid 9.15 åkte pappan till sitt jobb. Morgonen bestod av påklädning och tandborstning som gick väldigt bra. Vi lekte sedan innan vi vid 11.00 gick mot spårvagnen och åkte till sporten. Jag lämnade honom där vid 11.40 och gick en promenad, 12 grader ute. Jag var tillbaka vid 12.20, var där en stund och åkte sedan hem med honom. Vi åt ravioli med skinka till lunch och från 14.20 sov han.
Jag vilade själv en stund och 15.45 vaknade han, valpen hade gått in i hans rum... Han såg en barnfilm och pappan var sedan hemma vid 17.40. Han läste för N och jag började känna mig allt sämre. Jag vaknade med halsont och ingen röst. Under dagen hade min näsa börjat rinna en himla massa... Pappan gick ut med hunden och N gjorde samma kris som dagen innan med duschen. Efter ett tag löste det sig och pappan gick iväg.
Mamman kom hem vid 18.30, byrån som de hade beställt åt N hade kommit så de monterade den. Jag gick till mitt rum, snorade, nös och mådde väldigt dåligt... Pappan sa att han kunde ta hand om N om jag ville till doktorn eftersom enligt dem så behövde jag mediciner för att bota en förkylning. Detta land... Jag sa att det var lugnt, det är bara en förkylning... Här botar man förkylningar med Alvedon, hur sjukt?! Jag stannade lite på mitt rum innan jag gick ned, jag ville mest gå och sova och klockan var då ändå bara 19.30... Mamman gav mig några essentiella oljor som ska bota förkylningen... Föräldrarna åkte vid 19.50 på middag, N började gråta men jag var bestämd och vi åt sedan middag - biff typ med puré. Jag la honom i säng vid 20.40 och en halv timme senare så sa jag god natt efter några sagor och sånger. Jag gick till mig och såg den franska serien Les Revenants. N hade somnat direkt. Föräldrarna kom hem vid 23.40 och då gick jag direkt och la mig.


Kommentarer
Postat av: Gabriella Svensson

Var ser du Les Revenants? På Tv? Laddar ner? För jag hittar den ingenstans...
Eller jo på SVT, men där kan den bara ses från Sverige.

Svar: det är från Canal+ som är en betalkanal... men min värpappa hittade avsnitten på piratebay så där finns de! har du dropbox? isåfall kan jag skicka avsnitten där till dig! jaaahaaa! så serien visas i sverige?! :D
/Mikaela Åhlén

2013-02-15 @ 15:42:40
URL: http://fairyfloss.blogg.se/
Postat av: Gabriella Svensson

Åh, vi har inte canal+...
Har Dropbox, så du får gärna skicka, men jag har ingen aning om hur det funkar :P

Svar: Hahahha inte jag heller riktigt men om du testar lägga till min mejladress [email protected] och skapa en gemensam mapp så kan jag lägga in dem i mappen om det funkar hahah x)
/Mikaela Åhlén

2013-02-15 @ 21:30:10
URL: http://fairyfloss.blogg.se/
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR