Igår söndag

Jag har tänkt på att jag alltid bloggar om dagen en dag efter haha! Sorry för dålig svenska men jag orkar inte skriva bra ikväll, trött....................

Iallafall, igår vaknade jag vid 9.45-tiden och åt frukost strax därefter. Värdfamiljen var i full gång redan och jag pratade lite med mammans föräldrar när jag åt frukost. De gav sig sedan iväg på promenad och jag tog det lugnt på mitt rum. Jag skypade sedan med familjen hemma i över två timmar, härligt! Klockan hade sprungit iväg och var runt 13.30-tiden och mamman frågade om jag ville äta lunch med dem och jag sa ja. Det var som lunchen dagen innan... Jag satt där mest, lyssnade och skrattade ibland. Vi åt något kött med pumpa-och ostgrattäng och äppelpaj till efterrätt. Och såklart som dagen innan, rödvin till.
Efter det så gick jag och fixade mig, bestämde mig för att möta upp Rike på stan och sa hej då och "bon après-midi" till värdfamiljen och morföräldrarna. Jag tog spårvagnen runt 15-tiden till stan, gick till Delight Café vid Commerce där jag drack te med Rike. Vi kände att det kunde sitta fint med att se på bio så klockan 16.00 gick vi för att se på bio. Det blev filmen "Pas très normales activites" - det var en fransk parodi på Paranormal Activites. Inte bästa filmen direkt men rolig och jag förstod utan problem, en fransk film med mycket slang - det är coolt! Den var dock rätt rolig. Vi gick sedan och väntade vid toaletterna på att klockan skulle bli 18.00 då filmen Amitiés sincères skulle börja (vi gick på den utan att betala alltså) och vi gick sedan till den salen. Två minuter innan var det nästan fullt så vi vågade inte stanna kvar så vi sa "pardon pardon" och ursäktade oss ut, piiiiiiiiiiiiiinsamt haha. Vi gick då för att se Alceste à Bicyclette. Medelåldern i den salen var runt 65 kanske? Filmen var också på franska och den visades sig vara tråkig. Rike somnade först (kanske berodde det på att hon var ute till 5.30 natten innan?) och jag somnade också. Tror det berodde på att det var så tråkig... Vi gick sedan i mitten av filmen haha.

Vi promenerade sedan till St Nicolas i regnet och vi sa hej då. Jag tog bussen hem och var hemma vid 19.45, sa hej till värdfamiljen och skypade sedan med Bea i över en timme. Jag kunde verkligen inte somna sedan, gick och la mig runt 23 men somnade vid 01...


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR