Igår, torsdag - les revenants

Jag vaknade runt 9.15, efter att ha sovit i elva hela timmar. Snacka om att ha varit trött! Jag gick upp, åt frukost, funderade på att gå på en promenad men regnet utanför ändrade mina planer. Jag tog det lugnt för att hämta N i skolan. Jag visste inte vad jag skulle laga till lunch så det blev pasta med varmkorv. Jag lämnade honom sedan och åkte till franskakursen.
Vi höll på en del med subjonctif och jag kände att det var betydligt enklare nu än när vi höll på med det i steg 5 i gymnasiet! Kan bero på mina 5,5 månader här. Sara var fortfarande sjuk så hon var inte där. Jag hämtade sedan N i skolan och vi gick hem och lekte. Han duschade utan problem och pappan kom hem vid 18.30 och gick sedan på promenad med hunden. Vi pratade en del, såg på nyheterna om att David Beckham ska börja spela i Paris Saint-Germain, pappans favoritlag. Vi åt fisk och pommes de fines, som potatisbollar. Mamman kom hem när vi ätit, vid 20.15, och vi pratade en del. Pappan visade mig översättningar på en del franska ord, förklarade subjonctif och så pratade vi om hur jag kan bli bättre på franska - att "skaffa" en fransk pojkvän var ett av de främsta alternativet (igen). Haha. Jag gick upp vid halv tio till mig, såg sedan på ett av avsnitten av "Les Revenants", fransk tvserie, lite som "The Walking Dead" men utan zombies. Faktiskt väldigt bra och jag kan även säga att jag förstod allt. Jag somnade sedan runt midnatt.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR