Lördag den andra februari

Jag började med att vakna klockan kvart i elva. Det var helt tyst i huset då värdfamiljen var iväg på konsert. Jag hade under morgonen vaknat när de skulle iväg redan. Jag fixade mig och mötte Rike vid min spårvagnshållplats 11.20, vi åkte till Viarme där jag åt en croissant och drack varm choklad till frukost. Vi satt ute! Sjukt. Vi gick sedan till spårvagnen runt 12-tiden och jag gick av vid min hållplats. Jag gick hem, såg på Les Revenants på datorn och värdfamiljen kom hem vid 12.30. Mamman kom efter ett tag upp och knackande på min dörr och sa att hennes föräldrar skulle snart komma så hon undrade om jag ville äta lunch med dem och jag ska "visst". Jag hörde att de kom så jag stannade på mitt rum en liten stund innan jag gick ned. Jag har träffat morföräldrarna en gång tidigare, de var vid kusten i Bretagne under min första vecka (ÄR DET NÅGON SOM HAR LÄST BLOGGEN SEN DESS?) och då var det ganska tufft med N så... Jag gick ned, sa bonjour till morfadern och sedan kom mormodern och kindpussades. Hon är så himla snäll och trevlig!

Vi pratade lite om allt möjligt och vi åt sedan lunch, en hel kyckling och rosti. Jag satt mest bara där, lyssnade och skrattade. Efter lunchen gick jag ut på stan, gick till H&M och fyndade. Bland annat en hårsnodd med "silverring", annars 3.95€, nu 1€, en långärmad randig tröja, annars 9.95€, nu 3€, en vinröd halsduk, annars 12.95€, nu 3€ samt en tunn jacka, annars 39.95€, nu 10€. Jag hade tidigare tittat på jackan, i början av rean men då kostade den 20€ och jag kände att det inte riktigt var värt men 10€ - visst! Allt gick på 17€ och annars hade det kostat 67€, man kan fynda!
Jag mötte Rike runt 15-tiden utanför H&M och vi gick till Monoprix och kollade på hörlurar, till Fnac där vi gjorde samma sak och sedan till Galleries Lafayette där jag köpte mitt Michael Kors iPhone fodral. Vi gick sedan till juicebaren för att "pausa" lite, blev en äpple, jordgubbe och hallon juice med yoghurt i. När klockan var runt 17.15 gick vi till Place de Cirque där vi tog bussen C2 till 50 Otages där det skulle vara en gratis fotoutställning. Vi kollade på de fina fotona och gick sedan och sa hej då. Jag promenerade längs Talensacs saluhall och Viarme och sedan hem, var hemma runt 18.30-tiden. Jag pratade med pappan som satt nere i vardagsrummet, de andra var iväg. Vi pratade en hel del och jag gick sedan upp till mig. Jag fixade mig i ordning, skrev till Rike på Whatsapp och gick sedan ned och pratade med värdfamiljen och morföräldrarna. Mormodern skämtade om att jag gick ut så mycket haha. Jag gick till bussen och den var hela fyra minuter tidig, så jag hann precis med den. Tog den 19.20 och var hos Rike 19.35.

Vi gick till Carrefour, köpte sallad mozzarella och cider. Hennes värdfamilj var på middag hos vänner så mamman hade sagt att vi fick laga mat hos henne. Vi gjorde sallad med ost, tomat, gurka, skinka och så. Det var jättegott, gott med en sallad till skillnad från alla kolhydrater som överexisterar här. Vi drack fransk cider till. Vid 22.25 tog vi bussen till Commerce, sa hej då, Rike träffade några av kompisarna från universitet och jag tog spårvagnen hem. Jag var hemma 22.50 och föräldrarna sov nere i vardagsrummet, därför jag inte gick ut - vardagsrummet är nämligen i samma rum som trappen upp så jag ville inte komma hem när de sov. Jag sa god natt och såg sedan melodifestivalen hos mig och somnade runt 00.30

Frukost på Boulangerie, croissante och varm choklad.
Lokalen där fotoutställningen var, fotografen hette Malik Nejmi.
Moi.
Rike.
Så himla rörande/hemsk text. Det är så häftigt hur bra det går med franskan! Jag kan läsa en text på ett museum och förstå allt. Det är rätt sjukt. Detta ovan är som att läsa engelska eller svenska, jag tänker inte på att översätta texten eller så, läser som "normalt".
Well våra sallader, min ovan och Rikes nedan.
Prost min fina tyska vän!HHaha smile. Jag upptäckte hur sjukt långt hår jag har fått! Galet.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR