Lördag - en riktigt bra utekväll

I lördags vaknade jag runt 10-tiden, gick upp för att äta frukost då. Pappan var iväg vid veterinären med valpen så det var bara mamman och N nere. Jag gick sedan upp till mig, fixade mig och tog det lugnt på rummet. Jag åt lunch med värdfamiljen vid 13-tiden, fläskkött med potatis. Jag gick sedan upp till mig och bestämde med Rike för att ses. Jag sa hej då till värdfamiljen och gick till spårvagnen. Jag satt på en av bänkarna vid hållplatsen, lyssnande på musik och såg i ögonvrån att någon kommer gåendes mot mig - åh nej inte någon som ska prata med mig. Personen säger "salut" och jag ser att det är värdpappan. Vi småpratade en del på spårvagnen och jag gick av vid Bretagne och mötte Rike sedan vid Place de Cirque vid 14-tiden.
Jag berättade att pappan var i stan, på väg till Fnac så vi gick dit för att "eventuellt råka stöta ihop" då Rike aldrig träffat honom. Haha men när vi väl var där kollade vi bara in snabbt och gick sedan. Vi ringde Sara och hon skulle också komma när hon var klar. Vi åkte till Atlantis köpcentrum, åkte en station fel så vi var tvungna att åka tillbaka en station och åka vidare. Vi pratade en del om "Tyskland Sverige" resan som vi ska göra i augusti, riktigt roligt!
Vi gick till H&M när vi var framme vid Atlantis, jag köpte två långärmade randiga tröjor för 3€ styck (alltså 25kr styck!) och en vanlig grön tshirt som var lite transparent upptill för 9.95€ Och två par vantar som man kan använda på iphonen för 1€ styck. Vi gick till några andra butiker och sedan kom Sara. Vi gick till slut till Leclerc och köpte vin inför kvällen och lite andra saker. Vid 18-tiden åkte vi hem med spårvagnen och jag var hemma vid 19. Det var rätt regnigt väder ute... Vi pratade en del om hundkursen de varit på innan jag gick upp till mig, duschade och lockade mitt hår lite. Jag gick ned sedan, pappan gick på promenad med valpen och jag pratade en hel del med mamman. Jag dukade bordet och vi åt sedan en del rester, jag åt kycklingen med baskisk sås och ris. N var rätt trött under middagen och vi hade ätit klart vid 21.20... Jag mötte sedan upp med Rike och Sara vid 22.05 och vi ringde några kompisar och gick sedan till en lägenhet mitt i centrum. Det var många nya ansikten där men även många som vi kände. En av dem fyllde år så det bjöds på tårta. Runt elva gick vi till den irländska pupen och på vägen dit stötte vi ihop med Julia och Maggie från franskakursen. Sara bjöd med dem så de följde med. Vi var på den irländska puben, där överraskade personalen med tårta igen. Rike träffade en halvtysk tjej, rätt kul!
Vi gick sedan ut med de andra och där träffade vi den svenska killen, Jack. Haha oj vad roligt det var. Så himla oväntat med en till svensk i Nantes! Och så konstigt att prata svenska, Sara och jag pratar inte så mycket svenska då vi oftast är med andra. Vi tappade sedan de andra, de ville gå till en bar men vi ville gå till en klubb så helt plötsligt var det jag, Sara (Sverige), Rike (Tyskland), Leemart (Irak) och Kensie (USA) kvar. Vi var väl femton personer till från början, kanske 20 totalt? Vi gick till klubben Havanna där vi stannade typ fem minuter med Leemarts syster och hennes kompisar och Jack. Vi gick sedan mot spårvagnen och åkte till Lieu Unique där även Kerrey (USA) var. Vi tog bilder i en fotoautomat, så kul! Där var det sedan något hip hop evenemang så vi dansade där ett bra tag. Vi gick sedan till hamnen där vi gick till en partybåt! En nattklubb i en båt, rätt kul. Ett tag senare kom en del andra från tidigare. Vi dansade där ett tag innan vi bestämde oss för att dra hemåt. Vi sa hej då och jag och Rike och fem till sprang längs Cours Saint Pierre där vi hann med nattbussen, var precis så vi hann. Vi tog den vid 04.35, jag gick av sist av "oss" vid 4.50 och var hemma runt 4.58. Åt frukt som jag köpt på leclerc, så gott. Somnade sedan vid 5.30. Gissa hur lite pengar jag la ner under kvällen? 6€ tror jag!!

Ett paket från Sverige kom innehållandes detta!

Jag och mina bästa.

På båten med nattklubben. FYI känner inte killen på bild.Asbra nattmat klockan 5.20.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR