Lördag - la vie passe vite quand on s'amuse

Jag vaknade vid 10 av mitt alarm, låg kvar i sängen i en kvart innan jag gick upp. Det var bara pappan och N hemma då mamman var iväg med valpen på valpskola. Jag sa hej och åt frukost och jag frågade även pappan om min lön, jag fick nämligen bara för två veckor i början av februari... Han sa att han hade tänkt fel och skulle ge mig senare under dagen. Jag gick sedan upp till mig och tog det lugnt, såg dokumentären "Livet efter Utøja" och tänkte på hur plötsligt livet kan ta slut... Jag whatsappade med Rike och bestämde för att ses snart. Pappan frågade om jag kunde se efter N när de var kom hem från att ha varit vid parken och cyklat, han skulle ta ut min lön. Inga problem, N var nere och jag kunde vara på mitt rum. Jag fick sedan lönen och sedan kom mamman hem. Jag åkte med spårvagnen till Commerce och träffade Rike och Sara vid 13.15 vid Place Royale. Vi tog sedan spårvagnen linje 2 och gick av vid en av universitets stationer, Morrhonnerie Petit-Port. Där började vi med våran promenad, längs en liten å tills att vi kom till floden Erdre. Vi gick en bit och satte oss sedan på en bänk, längs vattnet och åt våra lunch. Vi satt där ett bra tag, det var så fint väder verkligen och 15 grader! Vi fortsatte sedan längs floden och när vi kom till Joneliere och där motorvägen passerar så tog vi bussen som passerar där jag bor till Commerce. Vi gick av vid St Nicolas, sa hej då och då var klockan 16 så jag fortsatte ett tag på stan. Jag gick till Fnac och köpte boken om Zlatan på franska, fortsatte till Passage de Pommeray där jag gick i några butiker och sedan till H&M och Zara. Jag gick sedan för att ta spårvagnen hem, klockan var 17.30 då men gick av vid Carrefour City nära mig då jag fick cravings på Coca Cola Light.
Jag kom hem vid 18.00 och ingen var hemma. Pappan kom sedan hem och han gick direkt ut med hunden på promenad. Jag duschade och fixade mig lite och han kom sedan hem. Mamman och N var hemma vid 19.20 och de frågade om jag skulle äta med dem och jag sa ja. Vi åt sedan torsk med ris. Jag skypade sedan med familjen hemma i 30 minuter innan jag gjorde mig i ordning och vid 22 mötte jag Rike och Sara vid Commerce. Rätt roligt för att när jag skulle till badrummet vid 21.30 så var det redan mörkt nere och föräldrarna hade gått upp till sig. Så jag fick smyga ner redan då haha :] Iallafall, vi möttes vid Commerce och gick till Lieu Unique där vi träffade Alex (Usa), Leemart (Irak) och en annan kille från Mexico. Denise (Mexico), Daniela (Guatemala) och några till kom sedan men de gick efter ett tag. Vi pratade och drack vin innan jag, Sara och Rike gick till en fotoautomat för att ta kort. Så himla roligt, vi tog tre stycken och det kostade 2 euro var.

Vi gick efter ett tag mot Bouffay, funderade på vilken klubb vi skulle till och det slutade att vi tog spårvagnen vid Commerce till île de Nantes där vi gick till området där elefanten var. Där var det så himla random, så mycket folk och en bil i mitten som spelade musik. Vi gick dit och dansade längs där bilen körde, så himla roligt. När det var slut så lärde jag och Sara dem och några andra "Små grodorna" och dansen haha. Vi stannade där ett tag innan vi gick tillbaka mot centrum. Det slutade med att jag och Sara och killen från Mexico spelade fotboll med en coca cola plast flaska, "kom igen Zlatan!" ropade vi hahaah. Jag, Sara, Rike och Leemart gick sedan till Le Marlowe, klockan var runt 2.30 och där träffade vi Kensie (Usa) och Leemarts syster. Vi dansade där en massa, DJ'n var väldigt bra faktiskt, han spelade Swedish House Mafia och Avicii bland annat! Klockan 4.55 gick jag, Rike och Kensie och tog nattbussen hem. Jag var hemma 5.30 och somnade en kvart där efter. Så rolig kväll som alltid!

I början av promenaden.
Rike och Sara!Det var ungefär så här; "åh vilka fina skyltar! ALLTSÅ NEJ VÄNTA, VAD FAN ÄR DET?! ETT HAKKORS?!" 
Den lilla båten som korsar floden har en fransk flagga, sååååklart.
Det här var riktigt random, det moderna universitetet till vänster och ett slott till höger.
Åh fina Nantes <3
Ankan och älgen.
Vid Joneliere.Zlatan-boken :]

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR