Lördagen den 23 februari - concert de C2C

Okej… Lördagen! Länge sedan hehe… I alla fall, jag vaknade vid 8.30 efter att ha sovit i 10 timmar, klarvaken, somnade sedan om och vaknade vid 10. Jag gick upp och åt frukost, pratade lite med värdfamiljen innan de åkte iväg och jag gick till mig, duschade och fixade mig i ordning. Jag skrev till Rike på Whatsapp och hon skulle äta lunch med sin värdfamilj så jag gick till Carrefour City nära mig, köpte lite nödvändiga tråkiga saker och även franska Vogue på en ”presse”. Jag gick hem, gjorde mig i ordning och vid 15-tiden mötte jag Rike vid Place de Cirque. Vi tog spårvagnen mot  shoppingcentrumet Atlantis där vi var ett tag, gick till Leclerc där vi köpte lite inför kvällen och Rike köpte franska galettes då hon skulle till Tyskland för lite universitetstest under lovet här.
Vi gick sedan till Ikea för en väldigt enkel fika och sedan blev det kinamat. Jag åt ris och kyckling med ananas som var väldigt gott, 5,50euro! Hur billigt, typ 48 kronor?! Vi satt där ett tag innan vi gick mot konserthallen Zenith. Vår kompis Leemart som pluggar på universitet tog Saras biljett då hon åkte med sin värdfamilj tidigare än beräknat på ”semester”. Vi gick till Zenith vid 18.50 och redan då var det hur mycket folk som helst utanför!! Dörrarna öppnades vid 19.00 och som vanligt går det sakta i Frankrike… Det var utsålt, extrakonsert dagen efter och gruppen (C2C) kommer från Nantes. De kom hem nu efter en lång turné så det var inte konstigt. De är också väldigt väldigt populära i Frankrike, 4 DJ’s. Vi ställde oss i kön och ett tag efter kom Leemart dit.
Vi kom in och gick efter en stund till själva scenen. Vi hamnade inte så nära dock men ändå helt okej ståplatser! Det var något okej förband som spelade rockmusik och vi träffade sedan några av Leemarts kompisar, Alex rumskompis bland annat som vi pratade en del med. Sedan började C2C och herregud vad bra de är!!! Galet! Spelningen var verkligen asbra, dock för kort… Men så bra. Detta var alltså inomhus i en lokal men ändå rökte fransoserna haha. Vid 23.30 var det slut så vi gick och tog spårvagnen till ändhållplatsen som var en hållplats efter, tog sedan spårvagnen och var vid Commerce vid 00.30. Vi sa hej då och skildes åt där, jag tog bussen vid 00.35 hem och var hemma strax därefter. Så bra konsert verkligen…!

Middagen!
Min bästa tysk och jag.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR