Igår, fredag - 16 grader!

Jag somnade vid elva igår och vaknade vid nio så jag sov tio timmar, underbart. Jag låg kvar i sängen i en timme innan jag gick och tvättade håret. Låg sedan kvar i sängen ytterligare lite och läste och gjorde ingenting. Värmde sedan på lunchen och gick med valpen och hämtade N. Gick bra! Vi kom hem, åt lunch - gårdagens middag - kyckling i yoghurt med ris - skrev fel igår. Vi lekte lite på N's rum innan vi gick ned och gick till skolan. Inga problem. Jag gick hem, diskade och mötte sedan upp med Rike vid Commerce vid 14-tiden. Vi gick till Galleries Lafayette och jag kollade på väskor. Vi köpte sedan smoothie och kaffe från ett ställe som vi drack vid Place Royale. Det var så fint väder, 16 grader och sol!
Vi gick efter ett tag till Mediateket där jag lånade några böcker om Nantes och Rennes. Vi satt där ett tag innan jag vid 16-tiden tog spårvagnen hem. Hämtade N och vi spenderade eftermiddagen som vanligt. Han duschade och lyckades sedan klämma fingrarna mellan dörren. Oj vad han grät och jag försökte få honom att sätta handen under rinnande vatten samt sätta en kall handduk över. Men det ville han inte... Han lät mig efter ett bra tag lägga en kall handduk på. Mamman kom hem vid 18.45 och pappan några minuter senare. Vi åt middag tillsammans som vanligt, stekt aubergine och torsk. Till efterrätt åt vi "la galette des rois" - typisk "kaka". Det var som croissante-deg och mandelmassa. N hittade saken i kakan och fick därmed kungakronan.
Jag gick upp till mig runt 20.45, Skypade 30 minuter med familjen då min lillebror fyllde år. Jag tog spårvagnen till Commerce, mötte sedan Denise där av slumpen och sedan kom Sara. Rike kom strax därefter och vi pratade en hel del. Några som vi känner från universitet kom sedan och erbjöd oss att följa med dem men vi mötte upp med Saras franska kompis Yann först vid operan, gick och letade efter en bar och det blev den vanliga vid Commerce. Han gick sedan och vi hittade några andra fransoser. Hade stora diskussioner om hur efter Frankrike är, Äktenskap mellan homosexuella med mera.. Haha var jättekul! Jag tog sedan spårvagnen hem vid 00.30 och kom precis hem. Hunden sover hos föräldrarna inatt, tur!


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR