Igår fredag 25/1-2013

Jag vaknade vid åtta och morgonen var som vanligt då jag lämnar N i skolan. Vi gick samtidigt som mamman åkte, pappan var i Lyon på jobb under dagen. Inga problem, när jag kom hem åt jag frukost och såg sedan på Top Model Sverige och Så blev vi svenska Hollywoodfruar. Perfekt att halvsova lite i sängen. Jag förberedde lunchen och hämtade sedan N. Vi åt morotspuré och kycklingklubbor.
Jag lämnade honom sedan i skolan och vid 14 mötte jag Rike på Delight Café vid Commerce, det blev en fruktsallad för 2.90€. Vi satt där ett tag, pratade och skrev brev. Vi gick sedan till Sephora, jag köpte några ögonskuggor för 1.20€ styck. Vi gick sedan till Monoprix, köpte en flaska vin inför kvällen och sedan skiljdes vi åt. Jag tog bussen hem, skrev lite brev och sedan hämtade jag N.
Det var en bra eftermiddag, han var jättesnäll, duschade och sedan såg vi lite Pippi Långstrump och Teletubbies på min dator. Han tyckte massor om det! Mamman ringde och sa att hon var sen och hon var sedan hemma 19.40. Jag pratade med henne i köket då hon lagade mat, pratade i en timme. Hon sa bl.a. "Du pratar redan engelska flytande, mycket bra franska och även en del spanska". Glad blev jag över det hon sa om franskan!
Jag berättade om mina planer för hösten (berättar i ett annat inlägg om ni vill?) och därefter åt vi kyckling med aprikoser och ris. Pappan kom hem runt 21 och vi avslutade middagen 21.30. Vi pratade en hel del och det var så bra stämning. Och franskan går så enkelt! Jag gick upp till mig och såg att jag skulle möta Sara och Rike vid Commerce 22.00. På vägen ut sa mamman "sover N fortfarande när du kommer hem?" hon menade då att N ofta vaknar tidigt så hon skämtade om att jag kommer hem sent haha. 22.06 var jag vid Commerce och vi gick till en bar vid Commerce. Seriöst, funderar på att färga mitt blonda hår. Nej nu skojade jag men jag orkar inte med alla "salut blondie". Iallafall, det kom två fransoser och pratade med oss varav en avgudade Finland. Jag uppfattade det som att han var från Finland så jag frågade "pratar du svenska?" Inte konstigt då att han gav ett självklart nej tillbaka haha.
Vi gick därifrån vid 00.45, till en klubb "Cookoo". Det var första gången här som jag har fått visa leg!!! Första! Haha. Dock var det tomt på klubben så vi gick tillbaka till Commerce. Vi träffade några andra kompisar sedan, en tjej från Sydkorea, Daniella (Guatemala), Alex (USA) och Leemart (Irak) på en spansk bar. Vi gick sedan mot klubben "Le Loft" men kön var för lång så vi orkade inte köa i regnet. Det vräkte verkligen ned. Jag, Rike, Sara och Leemart fortsatte till "Le Marlowe", en annan klubb som spelade 60-tal, rock och house. Vilken blandning. Vi dansade på borden och bänkarna med Denise (Mexico) och hennes kompisar. Rike drog runt tre och vi stannade kvar. De spelade Swedish House Mafia två gånger och Sara och jag dansade så mycket vi kunde då haha. Kul! Vid kvart i fyra drog vi också, jag tog en Bicloo cykel hem och cyklade från Commerce vid 4.05. Var hemma 8 minuter senare. Somnade vid 4.40, hunden vaknade inte!

Le Marlowe
Haha på väg till Le Marlowe... Vräkte ned så himla mycket!


Kommentarer
Postat av: Carima

Tack du fina! Detsamma till dig ;)

2013-01-27 @ 19:56:49
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR