Igår måndag

Jag vaknade igår runt 9-tiden, hunden skällde nere... Jag duschade och fixade mig och runt 11.15-tiden så åkte jag till centrum, ringde Rike och sa att jag gick till juicebaren Mango. Där blev det smoothie och quinoa sallad till lunch. Så gott. Rike kom sedan och vi kollade genom våra fotoböcker, jag fick nämligen en av mina föräldrar i studentpresent från när jag föddes - studenten. Den är så himla fin! Rike hade fått ett litet album i julklapp av sina föräldrar så vi kollade genom dem, jättekul. Vi gjorde sedan franskaläxan innan vi vid 13.30 gick till spårvagnen och åkte till franskakursen.
Vi pratade lite om äktenskap mellan homosexuella och en del om hur det är i våra länder. Jag hämtade sedan N med valpen och vi gick hem sedan. Hemma lekte vi och tog det lugnt. Valpen var väldigt jobbig och nafsig... N duschade och det var inga problem. Mamman kom hem vid 18.50 och pappan lite senare. Jag berättade om valpen och de sa att de ska gå på valpskola med honom. Vi åt sedan middag, lax och ris, och jag berättade om att vi pratat om demonstrationen i Paris på franskakursen och ville höra vad de tyckte. De var för äktenskap så det var bra. Pappan uppskattade till att 40% av alla fransoser är emot! Pratade en himla massa och vi åt sedan en galette des rois med chokladbitar i. Jag gick upp till mig vid 20.45, skypade en halvtimme med bror och en kvart med mamma. Jag läste sedan och somnade runt 23.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR