Igår, onsdag - hund au pair

Jag vaknade vid åtta som jag alltid gör när jag ska ha N hela dagen. Jag hörde att han redan var vaken på nedervåningen, egentligen vaknande jag 7.30 av att han grät. Mamman knackade straxt på min dörr och bad om ursäkt massa för att N redan var vaken. Jag gick ned och sa hej då till föräldrarna och N såg på barntv. Hunden sprang omkring och var väldigt pigg och nyvaken.
Och det var då det började. Den här valpen är ännu inte rumsren så ni kan gissa vad jag har gjort idag... Tack och lov hade N sin allra bästa dag. Han var så snäll, lyssnade på mig och gjorde inga "hyss". Klädde på sig, tandborstning och så när hunden sov. Vi läste sedan några sagor och väldigt, väldigt ofta fanns det en pöl eller en hög på golvet som jag fick torka upp. Vi var även ute med hunden i trädgården och lekte.
Jag värmde på lunch, pasta och kyckling från middagen kvällen innan. N åt bra och han såg sedan ett avsnitt Peppa Pig och sedan sov han siestan. När N sover annars så har jag min "halvt lediga" tid. Men nu fick jag sitta nere och vakta hunden. Tack och lov sov han en hel del. N vaknade ibland och jag gick upp till honom runt 16 och då gick vi även ner. Eftermiddagen såg ut som den alltid gör, när hunden sov badade N utan problem. Mamman kom hem 18.40 och sa "desolé et merci beaucoup" flera gånger ang att torka upp för hunden. Jag satte mig i soffan nästan direkt då och bara andades ut, så trött.
Pappan kom hem vid 19 och gick på promenad med hunden. Vi åt middag, några knyten med chèvre, honung och skinka. Gott! Vid 20.40 gick jag upp till mig, Skypade i en timme och en kvart med familjen hemma när de spelade alfapet. Jag gick sedan och la mig och lyssnade på fransk radio. Somnade vid 23


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR