Igår tisdag

Jag vaknade vid åtta tiden, mamman åkte vid 8.15 och jag lämnade N i skolan utan problem. Jag gick sedan hem, det vräkte ned så jag åt frukost och kollade sedan på "Top Model Sverige" i sängen. Jag vilade, duschade och fixade mig för att vid 11.55 gå och hämta N.
Vi åt pasta med skinka till lunch. Jag lämnade honom sedan i skolan, gick hem och diskade och åkte sedan till stan efter 14-tiden. Jag gick till Fnac, framkallade tio foton för 3.4€. Sedan mötte jag Rike vid St Nicholas och vi tog en kaffe och varm choklad på Delight Café. Min choklad smakade inte alls gott så vi klagade. Gissar att mjölken var gammal. Jag fick en te istället...
Vi satt där ett tag innan vi sa hej då vid St Nicholas och jag hittade sedan svensk Daim på Monoprix! Jag tog spårvagnen hem, var hemma en kort stund för att sedan hämta N. Vi spenderade eftermiddagen hemma och han duschade utan problem. Pappan kom hem vid 18.30 och han frågade om jag kunde natta N då han skulle iväg och spela sport och mamman jobbade sent. Jag sa då ja. Vi åt lax, ris och spenat tillsammans och han åkte vid 19.40 så vi åt ost och efterrätt själva. Vi gick vid 20.15 upp till honom, läste och borstade tänderna. Vid 21.00 kom mamman hem och jag gick då till mig. När jag hörde att mamman var nere och åt middag så gick jag också ned och pratade med henne. Jag sa att jag måste lämna Nantes den 19 juni på förmiddagen och hon tog det så himla bra, skönt!! Inga problem sa hon. Hon ska även ringa barnvakten som han hade innan jag kom så hon kan ta över innan sommarlovet.
Det känns så bra att samtalet är över och att det gick bra. Vi fortsatte sedan prata, jag drack te, om bland annat att mammans föräldrar kommer i helgen och sover här i huset! Mamman erbjöd mig att åka på en barnkonsert på lördagmorgon med dem men hon sa att det var klockan 9 så det var nog lite för tidigt för mig haha. Hon sa att jag kommer vara ledig mellan tisdag kväll 7/5 till söndag kväll 12/5. Så fem heldagar har jag ledigt! Antingen kan jag åka med dem till kusten i Bretagne eller stanna i Nantes eller något. Och mellan lördag 25/5 till måndag 27/5 har jag huset själv då de är iväg på bröllop hela familjen. Vi pratade en hel del och jag gick sedan upp till mig. Jag somnade runt 23.30


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR