Igår tisdag - lugn dag

Idag har jag bara tagit det lugnt. Jag vaknade vid 7.35, gick ut från mitt rum vid 8 och gick ned med mamman och N till nedervåningen. Mamman åkte till jobbet och pappan gick ut med valpen. Han gick sedan till jobbet och jag lämnade N i skolan. Jag gick sedan till Carrefour och köpte flingor då jag fick världens längtan efter det. Gick hem och åt frukost och vilade sedan på rummet, läste och bloggade.
Jag hämtade sedan N i skolan. Vi åt ris och kokt korv till lunch. Vi lekte lite på hans rum innan vi gick till skolan med lite övertalning. Jag lämnade honom, gick hem och diskade och bloggade, svarade på mejl och läste. Tog det bara lugnt och vilade. Jag hämtade N senare och vi läste en massa innan han duschade utan problem. Mamman ringde vid 18.45 och frågade om jag kunde fixa middag till N då hon var kvar på jobbet. Pappan kom senare hem och jag och N åt ravioli med skinka. Mamman kom hem runt 19.45, vi pratade en del och pappan gick iväg för att spela squash och jag tog spårvagnen vid 20.00 till Commerce. Mötte upp Rike och vi gick till bion. Såg filmen "la stratégie de la poussette" och sedan mötte vi Sara och vi såg filmen "Jack Reacher". Den första på franska och den andra på engelska. Så roligt, att kunna förstå allt i den franska filmen (såklart även den engelska) och kunna skratta till skämten som fransoserna skrattar till samt att förstå slang, det är ändå en väldigt bra utveckling i det franska språket! De var slut vid 00.10 så vi sa hej då till Rike som tog bussen och jag och Sara gick till Commerce och tog varsin spårvagn hem. Jag var hemma runt 00.40. Nu ska jag borsta tänderna och sova!


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR