Igår tisdag

Igår vaknade jag vid 8.45 av att huset var tyst. Gick ned 9.30, fann hunden utanför föräldrarnas rum, åt frukost, dammsög och städade rummet, duschade och fixade mig för att sedan hämta N vid 11.55. Jag tog med hunden då också, alla stannade och sa hur söt han var och hur gammal han var. Jag frågade u entrén till skolan om jag kunde ta med hunden och hon sa att det gick bra, om jag hade honom i famnen.
Vi gick hem, åt potatis i ugn och fisk från middagen dagen innan. Vi var uppe på N's rum sedan och jag lämnade honom i skolan. Jag gick hem, diskade efter oss och mötte sedan Rike vid Commerce vid 14.00. Vi gick till Orange (som Telia) för att kolla om de kunde låsa upp min iPhone. De sa nej men tipsade om ett ställe vid Quai de la Fosse så vi gick dit efter en hel del letande. De kunde tyvärr inte låsa upp svenska mobiler... Vi gick till vårt stammiscafé och satt där i 45 minuter och drack varm choklad innan jag tog spårvagnen hem. Kom hem, satt nere i vardagsrummet och läste innan jag hämtade N vid 16.25. Vi spenderade eftermiddagen som vanligt och han duschade sedan. Inga problem! Mamman kom hem vid 19.10, jag sa att jag skulle äta ute eftersom jag skulle på bio. Hon sa då att maten redan var klar så jag åt med dem. Pappan kom hem vid 19.30 och vi åt kyckling och pasta. Jag åkte hemifrån 20.00, kom till bion där Rike redan var och vi såg förhandsvisningen av den franska filmen "Mariage à Mendoza". Verkligen jättebra och lätt att förstå! Sedan kom regissören och huvudskådespelarna. Om två veckor har den premiär egentligen! Vi tog buss hem vid 23.05, jag gick 5minuter och mamman var vaken så jag sa god natt och gick och la mig runt tolv.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR