Måndag - ny vecka

Jag vaknade vid 7.35 när mamman väckte N och sedan igen vid 9.10 tiden. Låg kvar i sängen ett tag, gick upp och åt frukost. Jag ska be mamman köpa nytt mörkt bröd, det är slut och brioche är inget för mig. Jag gick upp, duschade och tog det lugnt innan jag vid 11-tiden tog spårvagnen till stan. Där gick jag av vid Bretagne, gick till en bokaffär ovanför C&A och köpte fem pennor för 8 euro. Jag gick sedan till juicebaren Mango där jag tog en Pink Lady - äppel, hallon och jordgubb samt en youghurt med hemgjord müsli och blåbär. Det gick på drygt 7 euro men det är så mysigt och gott där + att det känns (och är) mer hälsosamt än en varm choklad och en kaka - jag är som sagt i Frankrike, sockrets hemland.
Jag skrev ett brev till farmor och sedan kom Rike och vi berättade om våra helger, hennes i Nantes och min i Bretagne. Vi tog sedan spårvagnen och det var storm ute! Mötte Sara vid spårvagnen och promenerade till franskakursen. Jobbade mycket med "à" och "de" samt "en" och "y" - så svårt... Vi lekte en lek då man ska gissa vem man är genom att hålla ett papper med en kändis namn och sedan gissa vem man är. Jag var David Beckham haha. Det kom även en kille som ska vara lärarassistent ungefär, han gissade att Sara och jag var från Polen... Hör jag östeuropa igen vet jag inte vad jag svarar...

Vi slutade 10 minuter för sent och jag var hemma runt 16.10 och då var även pappan hemma. Han sa att saken som ger värme till huset gått sönder så han väntade på reparatören "som skulle komma någon gång under eftermiddagen"... Så det var ännu kallare än det brukar! Jag hämtade N och vi stannade nere, gjorde inte så mycket. Reparatören kom och då blev det även strömavbrott! Efter ett tag gick jag och N upp på hans rum och reparatören reparerade allt. Pappan gick ut med valpen på promenad och N duschade utan problem. Vi gick sedan ned och mamman kom hem runt 19.30, då hade vi sett lite på nyheterna på tv och ätit fransk korv till "apero"/apertif". Vi åt hel kyckling i ugn och pasta och föräldrarna pratade mycket om gamla filmer och valpen hade fått en ny bädd som han älskade. Vid 20.40 gick jag upp till mig, skypade med Clara i en timme och sedan med familjen hemma i en halv timme. Nu ska jag strax sova! God natt!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR