Nyårslistan

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Massor! Tog studenten, jobbade min första sommar på Ica Maxi, flyttade utomlands (själv dessutom), var Au Pair, boendes i en innan helt okänd familj, utvecklade mig själv massa + mycket mer

 

Hade du några nyårslöften?
Ja! "Att ta vara på sista terminen i skolan och se till att komma från gotland innan den 15 september." Jag tycker jag tog vara på sista tiden i skolan rätt bra och jag flyttade från Gotland och Sverige den 15 augusti.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.

Vilka länder besökte du?
Italien twice och Frankrike en gång innan flytten.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
15 augusti - flytt till Frankrike och 8 juni - studenten.

Vad var din största framgång 2012?
Flytten utomlands till Frankrike helt klart, att flytta ensam till ett annat land anser jag vara rätt stort.


Största misstaget?

Att jag inte tog vara på att bo hemma, att ha familjen så nära. Detta gäller under alla år. Något jag kan sakna här.


Bästa köpet?

Flygbiljetten till Frankrike? Ångrar inget med att flytta hit. Systemkameran också! Kär vän.

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Hmmm... Jag delar upp året i två delar, januari-juni och juli-december. Det är två olika liv, det i Sverige innan studenten och det i Frankrike efter studenten. Del 1 av året, inget särskilt. Del 2; fikor, shopping, resor, n'importe quoi som man säger här.

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Studenten! Sommaren. Frankrike.

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Don't you worry child - SHM. Wonderwall - Oasis. Down the road - C2C. I love it - Icona Pop.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare! Framförallt efter studenten, då all stress och ångest från skolan lagt sig. Och även här i Frankrike!


Vad önskar du att du gjort mer?
Ångrar faktiskt inget, kanske att jag inte tog vara på att ha familj, hemmet och vänner så nära.

 

Favoritprogram på TV?
Revenge.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Mötte upp Rike och Johanna för frukost och de överraskade med presenter. Mina fina tyskor. Hem och pratade lite med kompisar och familj. Franskakurs och sedan hämtning av N, barnvakt till 20.00 men sedan var värdföräldrarna hemma, superglada och trevligare än vanligt. Åt ostpaj, köttbullar, potatisplättar, lingonsylt, dajmtårta från Ikea. De hade verkligen ansträngt sig för min skull! Fick en guide om Paris också. Sedan Skype med familjen hemma. Så annorlunda men bra födelsedag!

 

Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Som alltid, jeans och tröjor. Levis 501 på sommaren och Uggs på vintern här.

Den bästa nya personen du träffade?

Måste ändra till "de bästa nya personerna". Jag har träffat så mycket bra folk här i Nantes, så härliga personer. Vissa är verkligen vänner för livet. En del skulle jag aldrig träffat om jag var i Sverige eftersom i Sverige pratar man inte med okänt folk så mycket = vardag här. Men de bästa är helt klart Sara, Rike och Johanna. Kan se framför mig hur vi skypar som 70 åringar eller backpackar i Thailand vid den åldern!


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR