Onsdag den 23 januari 2013

Jag vaknade vid åtta, hörde att N inte var vaken och att föräldrarna åkte till sina jobb. Vid 9.00 hörde jag N ropa, gick dit och då hade valpen gått upp till hand rum... Vi gick alla tre ned, åt frukost och sedan såg han lite Peppa Pig innan det blev påklädning och tandborstning. Inga problem. Vi gick vid elva till sporten, spårvagn dit och jag lämnade honom där och gick sedan. Satte mig utanför och läste boken jag läser nu "50 shades of Grey". Barnen i N's sportklass gick förbi med läraren och de sa en del fula saker åt mig. Läraren hörde och hon skällde ut dem och sa åt dem att säga förlåt direkt och hon skulle berätta för deras föräldrar...
Vi gick därifrån när det var slut, till spårvagnen och där var det kontroll. När vi gick av vid vår station så såg jag att pappan gick längre fram och han såg oss också. Vi hälsade och promenerade hemåt tillsammans. Jag förberedde lunchen, morotspuré och varmkorv och jag och N åt när elektriken kom, därför pappan var hemma. N sov sedan och pappan åkte till jobbet.
Jag tog det lugnt och skrev brev när han sov och vid 16.50 vaknade han. Vi lekte en del, han duschade och vid 18.30 kom en man för att se om de kan bygga om huset. Pappan kom hem 5 minuter senare och mamman runt 19.00. Vi åt rosti, spenat och skinka. Jag skrev ut biljetterna till söndag, rätt problematiskt, och pratade en hel del med föräldrarna, N frågade en del frågor om min bok och vi pratade om hur bra svenskar egentligen är på engelska. Jag skypade med Malin i 30 minuter och ringde sedan mamma i 10 minuter innan jag somnade vid midnatt.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR