Torsdag 16/1

Jag vaknade runt 9.30, låg kvar i sängen till tio och hörde inte valpen. Åt frukost och gosade lite med valpen och städade ihop lite på mitt rum, duschade, fixade mig och kollade sedan språkutbildningar i Spanien. Jag hämtade N, åt pasta och varmkorv och det gick utan problem. Jag lämnade honom och åkte till franskakursen. Där var det inget speciellt utan två timmar intensivt med franska. Lite jobb med indirekt och direkt, hemskt då man ändrar tidsform hela tiden.
Jag hämtade N och vi lekte och läste hemma. Han duschade utan större problem. Mamman kom hem vid 18.45 och pappan lite senare. Vi åt stekt squash med kyckling i ugn. Pratade en hel del och det var väldigt kul när de frågade om jag kände till en skådespelare från 80-talet. De sa namnet men det gav inget. De sa vilka filmer han varit med i, att han gift sig med någon och blivit guvernör i Kalifornien och var "bodybuilder". Jag sa då: JAHA MENAR NI ARNOLD SCHWAZZENAGER (stavning?). De sa: juste du uttalar med engelskt uttal... Haha.
Jag pratade sedan en himla massa med pappan i familjen efter middagen då mamman nattade N. Om franska skolan, om hur katolsk N's skola är (fast ingen av föräldrarna är direkt troende), om den svenska skolan och så. Jag Skypade sedan med familjen hemma i över en timme och vi bestämde att jag måste ta upp med värdfamiljen att jag måste hem den 19 juni. Jag somnade runt midnatt.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR