Amsterdam till Midwolda

Alarmet var ställt på 7.15 och sedan var det dags för frukost. Jag har tidigare hört att holländare äter den mest ohälsosamma frukosten i världen och det verkade stämma. De åt bland annat strössel på rostad toast. Vi hoppade dock det. Och så här såg hissen ut; fail haha.
Vi tog sedan ett tåg från där vi bodde, vi bodde nära flygplatsen, in till Amsterdams Centralstation. Där började vi promenera på måfå och tyckte att staden var rätt skitig och bestod mest av coffeeshops och sexbutiker. Vi fortsatte att promenera runt och det visade sig sedan att vi varit i Red Light District, inte konstigt då att majoriten av ställerna var så!
Det regnade och vi fortsatte att gå runt, planen var tidigare att gå på något museum men vi hade bara 6 timmar i staden så vi gick runt i stället.
Vi kom sedan till den kända tulplanmarknaden och några tulpaner inhandlades. Fanns även starterskit för de som ville ha det ;-)
Sedan blev det ett stopp på Starbucks och Rike smsade på Whatsapp att jag hade klarat DELF-provet! Alltså lyckan då!
Man kan inte undgå att säga att deras kanaler är väldigt fina.
Vi hamnade sedan på en shoppinggata och kollade lite men köpte inget.
Vi började sedan leta efter ett lunchställe men det var lättare sagt än gjort så vi började gå mot tågstationen igen för att vara nära den innan tåget skulle gå.
Säger det igen, kanalerna är riktigt fina.
Vi hamnade till slut på hotellet Crown Plazas restaurant och åt goda hamburgare. Fick så stressäta och sedan springa till tåget som gick 16.14.
Vi åkte tåget till hotellet och därefter tog min mamma en shuttlebuss till flygplatsen och på kvällen flög hon hem med SAS till Stockholm. Vi andra (jag, min pappa och min bror) stannade en stund på hotellet för att utnyttja wifi:t och sedan åkte vi till området där vi åt middag på dagen innan. Det var ett stort shoppingcentrum så vi kollade där innan vi åkte från Amsterdam runt 19-tiden.
Halvvägs så körde vi över havet, de hade byggt en stor vall och sedan en väg där istället för att bygga en bro. Den är nästan 30 kilometer lång! Vi stannade där en stund och kollade och tog några bilder innan vi sprang in i bilen då det blåste så mycket.
Det var verkligen många som hade byggt vallen!
Vi kom fram till vandrarhemmet i Midwolda runt 21.30, checkade in och mannen visade oss vårt rum sedan. Det var ett så gulligt B&B i en gammal lada, så häftigt och personligt.
B&B utifrån. Vi tog sedan en öl i deras uppehållsrum innan vi somnade, ganska trötta.