Söndag den 16 juni 2013

Jag vaknade vid 10-tiden och tänkte att det var min allra sista söndag i Nantes... Därefter åt jag frukost och värdfamiljen var inte hemma. De kom senare hem och jag pratade lite med mamman innan jag gick och mötte Rike vid île de Versailles. Mamman frågade bla om jag skulle utnyttja det fina vädret, det var nämligen runt 30 grader och sol. Jag mötte Rike runt 14-tiden och vi la oss i gräset där och bara pratade om hela året tills 18-tiden då vi gick intill stan. Som vanligt satte vi oss vid Place Royale där vi råkade träffa på Alfredo, Carlos och Alejandro från Sydamerika. Vi pratade lite med dem och sa att vi kanske ses i Stockholm i höst, de ska nämligen göra en master på KTH i höst, hur stor är chansen?
Vi gick sedan till en 24/7 butik där vi köpte lite inför bion och sedan gick vi och såg "The bling ring" som var jättebra, gillade den en himla massa. Efter bion vid 22-tiden gick vi till Stratto där Rike bjöd mig på en pizza slice och vi gick sedan och tog varsin buss hem vid Place de Cirque. Jag kom hem runt 22.20 och pratade i säkert en halvtimme med föräldrarna om allting. Vi hade verkligen ett så bra samtal och de tyckte att det var lika overkligt som jag tyckte att jag skulle hem. De sa att jag var en del av familjen och att året gått så fort. Jag fortsatte sedan att packa och somnade vid midnatt.

Den här dagen hade också mina föräldrar + bror kört mellan Travemünde och Rouen, en sträcka på 990 kilometer och den tar 10 timmar EFFEKTIV körning...


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR