Fredagen den 23 mars

Jag vaknade runt åtta-tiden, hörde att N var vaken så jag gick ned. Mamman och pappan åkte till sina jobb, pappan började på sitt nya jobb den dagen. N var fortfarande sjuk, feber och hosta. Vi gjorde det man gör när man är sjuk, flera filmer, läsning, lite lek och sådant chill. Vi åt lunch, han åt pasta med skinka och jag stuvad spenat med skinka. Han sov sedan mellan 13.45-16.30 och när han vaknade var hans feber mycket bättre, nästan ingenting alls!
Mamman kom hem vid 17.20, tidigt! Jag drack då flera koppar te medan hon gjorde veckans mathandel på internet. Jag gick sedan upp till mig, tog det lugnt, städade ihop lite och så. Mamman frågade sedan om jag kunde vakta N lite under kvällen... Jag sa att jag hade planerat en sak och då sa hon att det var lugnt. Vi bestämde då att jag skulle vara hemma med N i en halvtimme när hon åkte och hämtade maten innan pappan var hemma vid 20.00. Det var lugnt! Pappan kom sedan hem och då fixade jag mig i ordning och sa hej då. 20.30 tog jag spårvagnen till Commerce, mötte Sara där och vi gick till en irländsk bar. Dock visade de inte matchen mellan Sverige och Irland där så vi gick vidare till puben John McByrne och där visade de den. Jag och Sara gick ned i källaren, till toaletterna, och ritade svenska flaggan på våra kinder, blev så himla bra haha. Vi gick sedan upp och det var så kul, som bartendern sa: "WHAT THE FUCK!" när han såg att vi var svenskar, inte irländare haha. Alla stirrade under hela matchen och vi skämdes ihjäl när Sverige förlorade med 0-0, okej oavgjort men Sverige kunde ha vunnit, alltså Irland är inte bra... Vi fick en gratis pint öl i tröstpris iallafall haha.  Och juste, en fransos med IQ som en typisk fransos frågade oss fullt seröst "jaha så ni är från Norge?" ....................

Vi mötte sedan Rike när matchen var slut, gick till Commerce och sedan tog jag C3 bussen till Gare de Sud och gick till perrongen där jag mötte mina föräldrar. Det var så himla roligt att träffa dem och krama om dem efter 3 månader, känns dock som mer! Jag gick med dem till deras hotell som låg vid Cité de Congres och stannade där ett tag innan jag sa hej då och tog Bicloo-cykeln till Commerce. Jag gick till baren Au Vestaire där jag träffade Rike och Sara. Vi hängde där ett tag innan vi vid 2-tiden började dra oss hemåt. Vi mötte Alex, Leemart och en amerikansk tjej vid Commerce och pratade en del med dem innan vi sa hej då. Jag och Rike gick för att cykla hem och på vägen till min cykel såg vi en kille, cirkus 25 år, som satt ner på marken, nästan medvetslös då han var så full. Vi försökte väcka honom, typ få liv i honom och få han att resa sig. Vi frågade en kille om han kunde hjälpa oss men han skrattade först åt oss innan han hjälpte oss. Han sa att det var uppenbart att vi inte var från Nantes, eftersom ingen hjälper någon och att detta är så vanligt. Den nästan medvetslösa killen mumlade "jag vill sova sluta" så vi gick därifrån. Vid min cykel kände både Rike och jag att vi inte gjort tillräckligt, att det kändes så himla hemskt att bara lämna honom där. Vi cyklade tillbaka och frågade en annan som kom gående. Han hjälpte oss, den fulla killen stod sedan upp och vi fick några att hämta vatten åt honom. De sa att det är så normalt här och att om det vore vi hade ingen hjälpt oss. Han hade också blivit bestulen på mobil, plånbok och nycklar... När han började nyktra till cyklade vi hem, vi gjorde ändå inget där...
Jag kom hem vid 3-tiden, somnade nästan direkt.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR