Hier, mercredi

Alltså min uppdatering ska vi inte ens prata om....... Pardon.

Iallafall, jag vaknade vid 7.50 som alla dagar under lovet. Jag hörde att pappan var hemma när mamman åkte och fortfarande var hemma vid 8.45, konstigt. N vaknade vid 9.00 också och pappan gick till honom, sa att han skulle stanna hemma ett tag och att de kunde låta mig sova längre. Jag kände att jag behövde gå upp ändå, kan ju inte "utgå" från att jag visste om det. Så jag gick upp och pappan skrattade, "oj då jag misslyckades, försökte vara så tyst att du inte skulle vakna." Jag sa att jag hade ett alarm ändå så det var lugnt. Vi åt frukost, pappan lekte med N och sa att han skulle åka vid 11-tiden. När jag ätit klart så gick jag och N upp, påklädning och tandborstning.

Pappan åkte vid 11.30 till sitt jobb och N och jag lekte en del innan jag förberedde lunchen. Kommer inte ihåg vad vi åt men efter lunchen lekte N lite och jag diskade och han sov sedan sin siesta. Eller ja, en halvtimme.. Jag sa att han skulle försöka sova men han kunde inte så han låg och sjöng och "läste" i en timma innan pappan kom hem vid 15.45, så tidigt!!
Han blev förvånad att N inte sov, vi gick ned, N åt mellanmål och vi väntade på att duggregnet skulle sluta. Här går man inte ut när det är dåligt väder... Till slut gick vi ut, N tog sparkcykeln och jag promenerade med hunden till parken. Vi var de enda där och var där ett tag och gick sedan hem. Pappan jobbade lite och N duschade. När N var påklädd i pyjamas så gick han ned och var med pappan och jag hängde upp två maskiner tvätt, varav en med mina jackor. Jag gick sedan ned, gjorde lite franskaläxa när mamman kommit hem. Vi åt kyckling, ris och baskisk sås. Efter middagen frågade de om jag behövde hjälp med franskaläxan och de försökte förklara qui/que för mig, relativa pronomen vilket är krångligt då man måste hålla koll om det är subjekt eller objekt -.-
Vi pratade en del om torsdagen, mamman visade hur vi skulle gå och så för att komma dit. Jag gick upp till mig vid 21.30, skypade med familjen hemma för första gången på 13 dagar - första gången jag pratade svenska på 13 dagar. Jag såg sedan Linas Kvällsbok och somnade vid midnatt.

Parken, här ser ni det "dåliga" vädret...


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR