Igår onsdag

Jag vaknade vid 7.50 men hade svårt att vakna så snoozade i 40 minuter innan jag fixade mig i ordning och gick ned 8.50 för frukost. Mamman hade köpt typiskt svenskt pålägg som ost och skinka så det gjorde att morgonen startade bra. Pappan åkte vid 9.20, N var vaken sedan 7-tiden. Därefter blev det påklädning och tandborstning och allt gick problemfritt. Vid 11.00 gick vi till spårvagnen och åkte till sporten. Jag lämnade honom där och gick en liten promenad och sedan till Intermarché där jag köpte färska jordgubbar från Bretagne, här i närheten alltså samt små tråkiga och nödvändiga saker som pennor och tejp.
Jag hämtade N och han var på bra humör. Han hade fått en ballong av läraren men vid spårvagnshållplatsen råkade den blåsa iväg men tack och lov blev inte N så ledsen. Vi åkte hem, åt lunch - han åt varmkorv och pasta och jag korv med stuvad spenat.
Runt 14.40 somnade han och sov sedan. Vid 14.50 kom pappan hem (!) och vi pratade lite snabbt. Jag såg sedan SATC-filmen och N vaknade vid 16.30, gick ned med pappan för mellanmål och jag pratade en del med dem. 40 minuter senare så gick jag och N till parken som är 10 minuters promenad bort, där spelade vi fotboll och vid 18.00 gick vi hem igen. N duschade och sedan gjorde han något med pappan så då tog jag det lugnt på mitt rum. Skypade 20 minuter med bror och mamman när jag hörde att en kvinna kom, hon ska förmodligen vara "nounou"/barnvakt när jag åker hem. N blev väldigt arg, jag hörde honom skrika "Mikaela är fotfarande här, hon ska inte åka, det är hon som tar hand om mig". Söt. Hon gick sedan efter "intervjun" och mamman kom hem vid 19.10. Jag gick ned vid 19.30, sa hej och pratade lite. Pappan frågade om N kunde träffa Sara och hennes värdbarn H som N har lekt med en gång och jag sa visst. De envisade sig också (men supersnällt!!!) att hämta mina föräldrar vid järnvägsstationen när de kommer men jag sa att det är så lugnt. Vi åt middag, kycklingklubbor och pommes frites. Pratade en himla massa, om filmer, bio, att de eventuellt ska till Sverige på semester (!!!) och så. 
Jag gick upp till mig när vi hade ätit klart vid 21.15, tog spårvagnen vid 21.35 till Commerce och träffade Rike och Sara där. Vi gick till baren vid Commerce för en drink och pratade en himla massa. Rike åkte hem vid 23.10 och jag och Sara tog spårvagnen vid 23.30. Slutar aldrig förundras hur fransoser är... Föräldrarna var vakna när jag kom hem så jag sa god natt och somnade efter midnatt.

Parken!


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR