Jeudi le 14 mars

Jag vaknade runt 10-tiden, såg att jag fått ett sms från mamma på Viber om att min iphone nu var upplåst och att jag kunde sätta i ett franskt simkort! Jag anslöt den till Itunes och allt funkade, så glad! Då återstod bara problemet att öppna för att byta simkort... Jag har tidigare öppnat med stiftet från en blyertspenna och gjorde samma nu, dock råkade stiftet från pennan fastna I och jag fick inte ut det... Freakade ur... Jag tog då en dusch, fixade mig i ordning och sedan bestämde jag mig för att åka till stan. Vid 11.00 tog jag spårvagnen, var i centrum 7 minuter senare, gick till Orange och förklarade och de hjälpte mig. Alltså min lycka när de lyckades öppna för att få ut simkortet haha! Sa "merci beaucoup" tusen gånger. Jag stannade i centrum 10 minuter och åkte sedan hem och förberedde lunchen. Jag hämtade N och det blev rösti och fiskpinnar.
Jag lämnade honom sedan i skolan och tog spårvagnen till franskakursen. På spårvagnen mötte jag Rike (Sara har börjat nivå C1, vi går B2 så vi är inte längre i samma grupp). Vi hade två timmar franska med participe passé. Jag åkte hem och då var även pappan hemma. Han sa dock att han skulle åka för att göra några ärenden så han åkte innan jag hämtade N. Jag hämtade N i skolan, gick hem, lekte lite, åt mellanmål och såg 10 minuter av Peppa Pig. Pappan kom hem vid 17.10 och hade köpt lite pysselböcker som jag och N "använde" (vad säger man????)  Vid 18.00 duschade N, efter mycket övertalning. Lite små problem när pappan är hemma, N lyssnar inte riktigt så pappan får ofta ropa till honom att han ska lyssna på mig.
Mamman kom sedan hem vid 18.45, vi åt kycklingklubbor, kokta grönsaker och morötter. Vid 21.30 hade vi ätit klart, haha så sent. Jag gick upp till mig, såg lite SATC och somnade runt 23.30

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR