Mercredi - Je ne veux pas te quitter Nantes

Jag vaknade vid 7.50, låg och drog mig i sängen och hörde att mamman åkte till jobbet och att N var vaken och nere med pappan. Vid 8.40 hade han fortfarande inte åkt så jag fixade mig i ordning och gick ned 10 minuter senare. Han sa att han skulle åka vid 10-tiden så det var lugnt. Jag åt frukost och han åkte runt 9.50 och då var det dags för påklädning för N. Allt gick bra och vi lekte en del innan vi tog spårvagnen till Commerce, bytte och åkte till sporten. Det var kallt idag också, 5 grader... Jag lämnade honom på sporten och gick till Intermarché där jag köpte lite tråkiga nödvändigheter.
Jag hämtade sedan N från sporten, han var på så bra humör och vi tog spårvagnen hem. Vi kom hem 13.10 och båda föräldrarna var hemma då! Egentligen skulle bara pappan vara hemma då han skulle göra lunch till oss eftersom vi annars skulle bli sena till föreställningen som vi skulle se men även mamman var hemma så vi åt ravioli tillsammans. Hon åkte sedan och vid 14.00 tog jag och N spårvagnen och gick till Talensac och Salle Paul Forte där vi såg en föreställning om dinosaurier på en timme. Det var rätt roligt. Vi gick hem och var hemma 16.00. Pappan var fortfarande hemma. N såg en film och jag gjorde ingenting... Pappan gick sedan iväg till apoteket för att hämta läkemedel till N och promenerade hunden. N såg fortfarande på filmen så jag tog tag i en sak, att skära till mitt simkort - det jag försökte få någon att göra igår... Det tog 20 minuter men jag klyckades klippa till det!!! Så stolt. Lagom till att jag var klar så hade N sett klart på sin film så vi lekte tills pappan kom hem 17.30.
Pappan sa att jag kunde få en halvtimme ledig, att han kunde leka med N och jag kunde sedan bada N. Jag berättade om mina mobilproblem och sa att jag skulle skypa. Jag gick upp till mig, skypade med mamma i 30 minuter och nu är min iphone nästan upplåst, YEY! Vid 18.15 duschade N. Mamman var hemma vid 18.40 och vi pratade en del och såg nyheterna, om att de hade bestämt sig för en ny påve. Pappan här är atheist men mamman är katolik, dock inte praktiserande och inte särskilt troende alls. Iallafall, vi åt omelett med ost och bacon och var klara redan 19.50 - så tidigt! Jag fick hjälp med franskaläxans "passé participe" och vi fortsatte följa nyheterna om påven. Det visade sig bli en från Argentina, första från Sydamerika, bra att de öppnar sina vyer liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite. Jag gick upp, fixade mig supersnabbt och tog spårvagnen vid 20.35 och mötte Rike vid Bretagne. Vi fortsatte med spårvagnen till Hôtel Dieu och gick till baren "Au Delirium". Vi pratade om onsdagen... Sara kom sedan, en halvtimme senare och vid 22.20 gick vi mot Commerce och jag tog spårvagnen hem vid 22.30. Nu ska jag kolla lite språkutbildningar, se SATC och sova.

Så roligt att hitta DESSA kakor från Gille på Monoprix!

Föreställningen.

Barhäng, hur fina är inte glasen?!


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR