Fredag och bilder från Paris 25/2-1/3

Jag vakande klockan 8.45, hörde att N inte var vaken och att mormodern hälsade städhjälpen välkommen. Jag gick sedan upp och packade i ordning min lilla resväska och gjorde allt klart. Jag hörde N vakna runt 9.20 så jag gick till honom då och vi gick ned och åt frukost. När han ätit klart gick han till morfadern och såg barntv med honom. Därefter blev det påklädning och tandborstning innan han var ute i trädgården med morfadern.
Vi åt efter ett tag lunch, steak haché med stekt potatis. Jag packade sedan i ordning N's väska och efter ett tag var det sedan dags att åka, klockan var då 14.20. Vi tog bilen till en RER-station, lämnade bilen och tog RER E till Saint-Lazare/Haussman där. Vi tog sedan metron till Montparnasse och gick till TGV-tågen. Vi var framme där 15.40 så vi väntade 20 minuter innan perrongen för vårt tåg visades. Det kommer nämligen upp 20 minuter innan avgång bara... N var väldigt trött, lite grinig men så förståeligt då han inte hade sovit sin siesta vilket han annars gör... Morfadern gick iväg för att ringa mormodern, N ville följa med så jag gjorde allt för att få honom att stanna vid mig. Sportlovet började i Paris så det var så mycket folk på tågstationen, många lämnade Paris... Jag satt på huk och N höll min hand, drog lite lätt då han ville gå iväg och sedan släppte han så jag ramlade baklänges haha. Så jag låg där på marken... Haha. Genast kom fransoser fram och frågade om jag ville ha hjälp. Morfadern kom sedan tillbaka och vi gick till vår perrong. Mormodern kom sedan och vi gick på och ordnade med väskorna. Vi sa sedan hej då, jag tackade så mycket för allting.
N hade gått och satt sig på ett säte som inte var "våra". Jag sa till honom att det inte var våra och han började då skrika på mig, gråta en massa. Mormodern och morfadern stod borta vid våra platser och jag tog med N dit, skrikandes.... Morföräldrarna vinkade till en gråtandes N och folk vände sig om på tåget och stirrade... Efter en stund slutade han gråta, jag gav honom hans napp och filten och uppmuntrade honom att vinka då tåget snart skulle åka. När vi lämnade Paris så grät han inte! Han fick goûter (mellanmål) och fem minuter senare somnade han. Han sov totalt en timme och resten av tiden gick det bra på tåget.
Vi var sedan framme 18.35 i Nantes, föräldrarna väntade på perrongen och vi hälsade och gick sedan till bilen. Jag berättade om resan och alla var på väldigt bra humör. Vi kom hem, hade en liten aperetif och sedan åt vi sushi till middag. Mamman åkte iväg och hämtade veckans mathandel och jag satt i soffan då pappan läste en saga för N. Jag gick upp vid 20.45, skrev till Rike på facebook och tog det lugnt. Jag somnade runt 23.00

Nedan: Bilder från Paris, under måndagen, torsdagen och fredagen.

På tåget påväg till Paris.
Det hade kommit snö i Paris!
Museumet för immigration, i källaren var akvariumet.
Nedan kommer en massa bilder på fiskar :]
Museumet var riktigt fint inuti!
Pizzan till lunch.
Strosande i Marais.
Svenska Institutet, hoppade fikan där :]
Ja Eiffeltornet som sagt.
Och Triumfbågen!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR