Tisdag - faire de gateaux

Jag vaknade vid åtta, hörde att N vaknade vid 8.45 och jag gick då in till honom. Pappan kom in och sa hej då och åkte till jobbet fem minuter senare. Vi gick ned och åt frukost, påklädning och tandborstning och tog det rätt lugnt. Vid elva gick vi till parken som är 10 minuter bort, det var nästan ingen där. Vi spelade fotboll där med en basketboll och vid 11.45 gick vi till det lilla Carrefour som är bredvid och köpte kakao och smör. Vi tog spårvagnen hem och hemma åt vi stekt potatis och varmkorv.
N somnade runt 14.15, sov till 16.00 då vi bakade chokladbollar. Han tyckte det var roligt och de blev väldigt bra! Dock är det franska pärlsockret dubbla, eller den trippla storleken av det svenska... Men bra blev dem! Han duschade sedan och mamman var hemma vid 18.40, pappan vid 19.00. Vi åt omelette till middag, pappan åkte iväg på squash och vi avslutade med ost och chokladbollar. Vi pratade även en himla massa. Jag frågade mamman sedan om hon ville att jag promenerade hunden och hon sa GÄRNA. Jag var så himla himla trött men behövde komma ut för att få frisk luft. Vi gick en runda på 30 minuter. Vi kom hem och jag bloggade för att somna vid 23.00

Parken.Parken.Förberedelser till bakandet.Chokladbollarna!Promenad med valpen.


Kommentarer
Postat av: Jossan

alltså jag måste bara säga wow! grymt av dej att åka iväg som au pair, vilket äventyr! så himla spännande! hur är det? trivs du i familjen? har du eget rum osådär? vad gör du på din fritid? massa frågor men har själv funderat på att åka som au pair till typ england eller australien :)

Svar: Lugnt om jag svarar i ett inlägg då det annars blir på tok för långt? ;)
/Mikaela Åhlén

2013-03-06 @ 16:25:18
URL: http://hellolife.blogg.se
Postat av: MARIA - mode, outfits & inspiration

Sv: visst är den! :D kram!

2013-03-06 @ 18:09:49
URL: http://mmiaas.blogg.se
Postat av: Silje

Men hallå! Det är torsdag nu! Uppdatera ;)

Svar: Tack för påminnelsen ;)
/Mikaela Åhlén

2013-03-07 @ 21:10:19
URL: http://www.aupairindublin.wordpress.com
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR