Tisdag - il rit assez qui rit le dernier

Jag vaknade klockan 7.50, gick upp vid 8.00 och fixade mig i ordning. Därefter sa jag hej till mamman och N, hon åkte till jobbet och jag gick till skolan och lämnade N. Jag gick sedan hem, åt frukost, försökte se Top Model men mitt internet var för sakta, planerade in en plan på nästa vecka samt tog det lugnt. Sedan duschade jag och fixade mig i ordning för att hämta N. Det regnade så himla mycket!! Vi kom hem, åt ravioli till lunch och sedan efter lite lek så lämnade jag honom i skolan. Jag tog spårvagnen till Commerce och mötte Sara och Rike på McDonalds där de var för en kaffe. Vi pratade en himla massa och gick sedan till bion för att köpa biljetter till "Happiness Therapy" (heter "du gör mig galen" i Sverige), 3.50€ kostade det, så bra! Vi gick sedan till Commerce, sa hej då till Sara och gick till Place de Cirque för att säga hej då till Rike. Jag gick sedan och tog spårvagnen och åkte till tågstationen, kollade en sak och åkte sedan till Bretagne där jag gick till en bokhandel. Köpte en pärm för papper och tog sedan spårvagnen hem. Jag gick av vid Viarme, köpte två tidningar och gick hem.
Jag hämtade N sedan, vi lekte hemma och så. Han duschade och vid 19.10 kom mamman hem. Vi åt omelett till middag och sallad och pratade en himla massa. Vid 21-tiden gick jag upp till mig, skypade med mamma i en kvart och därefter kom pappan hem från jobbresan. Jag gick vid 21.45 till spårvagnen, gick till bion som började 22.00 och mötte Sara och Rike där. Vi såg filmen Happiness Therapy som sagt och jag gillade den. Vid 00.30 sa vi hej då och jag tog spårvagnen hem. Somnade runt 01-tiden.


HAHA jag upptäckte nu att filmen heter "Silver Linings Playbook på engelska", då är det på franska den heter "Happiness Therapy höhö.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR