Fredag, 24/5

-Jag vaknade vid 9-tiden men låg kvar i sängen ett tag (vilket jag gör typ hela tiden hehe) och såg sista avsnittet för säsongen av Revenge, det var så bra! Samtidigt som jag såg avsnittet så åt jag frukost och när det var slut så pluggade jag en del innan jag förberedde pizzan som vi skulle äta till lunch med en sallad till. Jag hämtade N och vi åt lunch innan jag lämnade honom, gick hem och hämtade pluggsaker och tog spårvagnen till stan och sedan till Mediateket där jag träffade Rike. Vi pluggade inför DELF-provet där i en och en halv timme innan vi gick i regnet till Delight Café för att dricka något varmt.
Vi satt där ett tag och pratade om lite allt möjligt innan vi sa hej då och jag tog bussen vid 15.55 hemåt. Jag hämtade N och vi lekte hemma och läste innan han duschade och föräldrarna var hemma vid 19.00. Pappan sa då att han hade inte haft möjlighet att ta ut min lön men att mamman skulle göra det senare. Vi åt pasta och fläskkotletter till middag och sedan åkte mamman och hämtade veckans mathandel. Jag satt i vardagsrummet med N och pappan ett tag, mamman kom hem och var sedan ute med hunden. Senare på kvällen skulle jag ut så jag behövde lönen då jag hade 1,5 euro i plånboken... Jag frågade då pappan om mamman hade glömt lönen men han sa nej och gick och hämtade den. Vi kom överrens om att måndagen och tisdagen 17 och 18 juni skulle gå jämt ut lönemässigt mot när de var borta tre dagar i maj vilket var okej. Men sen sa pappan att det då blev tre veckolöner, jag visste dock att det var fyra. Det här var så himla jobbibt och hemskt, han var säker att det var tre och jag var så himla himla säker på att det var fyra. Det var så jobbigt att argumentera på franska för 80 euro. Jag funderade att strunta i det ett tag men eftersom jag var säker att jag hade rätt så stod jag på mig. Efter ett tag visade det ju sig att jag hade rätt. Jag fick min lön och gick upp på mitt rum och hörde pappan prata med mamman nere och sedan gick han upp till mitt rum och sa att när jag var i Bryssel och London så hade jag fått lön så det skulle gå jämt ut, enligt dem så får jag bara betalt när jag tar hand om N.... Jag hade inte ens möjlighet att följa med dem på semestern då det inte fanns plats... Jag sa att det var lugnt fastän det inte var det. Detta är det negativa med att åka privat, enligt mig det ENDA negativa! Var inte rädda att åka privat, jag är så nöjd och glad att inte ha en agentur. Men det är så svårta att stå på sig, särskilt på ett annat språk, och det är ju dem som ställer kraven. Man är rätt underlägsen. Jag ringde mamma och var riktigt ledsen men man kan verkligen inget göra. Jag har haft sån tur i andra fall med familjen, detta var det första vi diskuterade på 9,5 månader! Kunde inte fått en bättre värdfamilj.
Vid 22.30 mötte jag Rike vid Commerce, berättade om allt och vi gick sedan till parken mittemot Au Vestaire och satt där tills Sara kom. Vi mötte Kensie på vägen och tog sedan spårvagnen till Lieu Unique vid 00.30. Vi tog ett foto och sedan spelade de rätt bra musik, "bisarr electro". Vi stanande där till stängning och ringde sedan Mirna. Vi mötte dem vid Commerce; Mirna, Ina, Jack, Sofia, Rachel och några franska kompisar till dem. Sofia, Rachel och Jack tog nattbussen hem och vi gick med de andra. När vi var vid Place Graslin ringde Jack och sa att det inte fanns någon nattbuss så jag gick och mötte dem vid Commerce. Vi gick till en av deras franska kompisar lägenhet, vid Place Graslin i en superfin lägenhet. Vi stannade där tills klockan var runt 4.20 då jag, Sara, Rike, Sofia och Jack gick till Commerce, vi ville köpa nattmat men det var stängt så vi pratade vid Commerce ett tag innan Safia och Jack tog spårvagnen vid 4.40. Rike stannade ett tag innan hon cylade hem och jag och Sara gick och köpte nattmat, mackor av polarkakor haha! Jag tog sedan spårvagnen hem vid 05.12 och somnade runt 5.45, första gången jag tog spårvagnen hem efter en utekväll, den börjar nämligen gå vid 5.12 måndag - lördag.

På mediateket hade de svenska ordböcker, alltså överraskningen där liksom!
På Lieu Unique träffade vi några som var utklädda till en apa, en kanin och ett får. Så galet så vi ville ta kort med dem vilket vi gjorde (censur dock) men denna är så kul. Det slutade med att alla sprang till oss och ville också vara med på kortet, vet inte vem någon av dem på bilden är haha.
Mirna, jag och Rike.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR