Fredag den 17 maj 2013

Jag vaknade runt 9-tiden och sedan vid 10 igen. Det var då snabba ryck, jag duschade och klädde på mig och lämnade huset 10 minuter senare, bra där! Jag tog spårvagnen in till Bretagne och gick till posten för att fixa ett ärende och sedan till U Express för att köpa tråkiga saker som tandkräm... Jag ringde sedan Rike och vi möttes upp vid Place de Cirque där Ben & Jerry delade ut gratis glass - fairly nuts. Vi satte oss vid Bretagne ett tag innan jag åkte hem vid 11.15. Jag hämtade sedan N och för honom blev det tortellini till lunch innan jag åter lämnade honom i skolan och tog spårvagnen till stan.
Vid 13.45 mötte jag Sara och Rike vid Commerce och vi gick till Bouffay för att sedan gå att fråga på det skandinaviska caféet om de kunde visa Eurovision men det kunde de inte... Vi gick till några andra barer och frågade men fick ett nej på alla ställen. Sara åkte sedan hem och jag och Rike gick runt lite innan vi också åkte hem. Jag försökte plugga lite men det gick sådär... Vid 16.25 hämtade jag N i skolan och vi gick hem och spenderade eftermiddagen i trädgården och spela fotboll. Pappan kom hem vid 18.00 och mamman en kvart senare. Jag fixade mig då i ordning och vi åt en sallad men gurka, ris, majs, ost och så till middag. Pappan och jag gick sedan vid 19.30 till spårvagnen, mamman hade dock förslagit att jag kunde ta bilen och köra till fotbollsmatchen men jag tvekade och kände mig inte säker, jag har inte kört sedan i slutet av december och aldrig i Nantes så vi tog spårvagnen till Commerce och bytte till linje 1 för att åka till Beaujoire. Vi skulle nämligen gå på en fotbollsmatch, Nantes mot Sedan. Det var Nantes sista match för säsongen och på hemmaplan och om de vann så skulle de gå upp i den högsta ligan istället för den andra som de är i nu.
Vi kom dit 20.25, precis innan det började och hade bra platser tycker jag. Det var också första gången som jag gick och såg en fotbollsmatch. Det var fullsatt med drygt 40 000 personer så det var bra stämning. Nantes fick ett rött kort efter fem minuter och fransoserna svor allt vad det kunde haha. I halvlek tog vi en öl innan matchen började igen. Nantes vann med 1-0 och gick då upp i den högsta ligan och supportrarna sprang in på planen, helt galet!! Vi lämnade stället rätt fort och tog spårvagnen till Commerce där vi var vid 23.00 och vi sa hej då där och jag mötte sedan Sara och Rike.
Vi tog C3 bussen till Canclaux och åkte till en kompis från Irland till dem som de träffat i höstas. Det var en massa folk där från Audencia - universitet för ekonomi i Nantes. Vi stannade där till 01-tiden och det roliga var att en från Norge var där så vi pratade en del svenska. Jag, Sara och Rike promenerade sedan in till centrum igen och vid Place Royale firades Nantes seger för fullt. Där träffade vi också Mirna, Allison, Kensie, Jessica och några mer. Vi följde med dem till Marlowe där vi stanande ett tag för att sedan möta upp de från Audencia. Vi gick tillsammans till båten där vi mötte Alex, Leemart och Daniella. Vi bestämde oss dock för att gå tillbaka till Commerce efter ett tag. Vi sa hej då och jag cyklade hem och var hemma vid 05.15.

Ben & Jerry på besök.
På fotbollsmatchen.
När alla fans sprang in på planen :]
Helt galet!
Firande vid fontänen.
Haha vi mötte firande kycklingar på vägen till båten, Sara jag och Rike i mitten.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR