Lördag den 4 maj 2013

Så himla härlig lördag! 29 grader!

Jag vaknade runt 9.30, åt frukost och så. Därefter tog jag det lugnt, duschade, fixade mig i ordning. Vid 12 lämnade familjen huset så jag passade på att städa mitt rum. Inte bara det, utan också packa upp från mina resor (Paris, Bryssel och London) samt från dagarna i Bretagne. Bara till den första resan hade jag med två stora väskor och en resväska så det var mycket att packa upp. En del saker sorterade jag i påsar, det som jag ska spara till Sverige. Det blev tre påsar så man kan säga att jag shoppade en hel del i London... :]
Jag gick sedan hemifrån vid 13-tiden, gick och hämtade en Bicloo-cykel och cyklade till stan. Eftersom min plånbok blev stulen i London och där var mitt buss-och spårvagnskort här i Nantes så cyklar jag nu för tiden. Bicloo firar även 5 år så ett 1veckas pass kostar bara 1 euro, timing! Jag cyklade iallafall till stan, till H&M där jag köpte en bikini, sedan vidare till TAN för att få ett nytt busskort. Det kostade 10 euro och jag får det nästa vecka. Jag gick sedan till Fnac och köpte en bok för att träna inför DELF-provet i franska. Jag fortsatte sedan till Monoprix där jag köpte lite lunch, bulgursallad. Därefter tog jag en Bicloo och cyklade bort till Parc de Procé, det är som Hyde Park ungefär i London. Så stor och fin park! Där satt jag i en dryg timme, det var så varmt!
Vid 17-tiden cyklade jag hem och hälsade på värdfamiljen och 30 minuter senare så cyklade jag igen till stan, mötte Rike vid Commerce, hade inte träffat henne sedan söndagen då hon varit i La Rochelle och Bordeaux så det var riktigt kul att ses! Vi pratade en del innan jag gick till Super U för att handla lite inför kvällen. Jag gick sedan mot Jean Jaures för att ta en cykel därifrån men då fanns det inga cyklar där så det slutade med att jag gick ända hem, det tar endast 15 minuter! Värdfamiljen kom hem vid 20-tiden så vi åt lax och ris till middag då, var klara vid 21.30... Jag fixade mig i ordning då snabbt och tog bussen 5 minuter från mig vid 22.28.

Vid Commerce mötte jag Rike och vi satte oss vid en liten park vid Petite-Hollande. Mirna ringde och frågade om vi var ute och vi skulle höras senare. Vi satt där ett bra tag innan vi gick till Commerce då Rike skulle ta ett saldo. Där såg vi några som vi kände gå mot en bar som vi brukar vara på. 10 minuter senare gick vi också då och träffade typ alla vi brukar hänga med. Vi gick sedan med Jack, Leemart, Daniella, Mirna, Sofia, Kensie och någon med till Lieu Unique. Vi ville så himla gärna ta foton i en fotoautomat som de har där! Det är ett så roligt minne. Juste, på baren där så var det någon som frågade om vi stod i kön för toaletten och jag sa "pardon?" och då svarade de "ah okey you are not french, you dont speak french" och jag sa "ja jag pratar franska". De sa som alltid då att jag har en accent... Bästa var då att jag kom på att säga "det är för vi är från Belgien" och de trodde på det! :D
Vi tog några foton vid Lieu Unique, så roligt. Sedan gick de andra så det var bara jag, Leemart, Rike och Daniella kvar. De spelade riktigt bra musik, electro där. När de stängde vid 2.30 så gick vi till nattklubben som är på en båt. Och där spelade de funk music så vi satt ute istället och pratade franska med folk och där var det samma sak, att de hörde att vi har en accent men ÄVEN DE trodde vi var från Belgien. Vi diskuterade belgiska filmer, böcker, kändisar osv. Så himla roligt... Vid 5.45 kändes det som att det var dags att gå hem så jag och Rike tog nattbussen hem och sa hej då till Leemart vid Commerce klockan 6.00. Jag var hemma vid mig 6.30 och det var då ljust ute. Jag somnade verkligen direkt.

Alltså så här ljust var det när jag gick hem från bussen 6.30, likaså nedan.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR