Onsdag den 1 maj 2013

Och så var det maj, inne på min nionde månad i Frankrike...

Jag vaknade runt 9, gick ned och åt frukost vid 10 och sa god morgon till familjen. Jag gick sedan upp till mig, duschade och började packa i ordning allt. Vid 12.10 åkte vi från huset, vi var vid tågstationen 12.18 och 12.27 gick tåget. Det var ganska stressigt. Jag åkte själv med N, vi skulle till hans mormor och morfar vid kusten där jag varit två gånger tidigare. På tåget åt vi vår lunch (korv med pasta) och N vilade sedan ett tag.
14.45 var vi framme i Rosporden och morföräldrarna hämtade oss där och vi åkte sedan till byn där de har sommarhuset, samma ställe jag var första veckan i augusti när jag kom hit samt över påsk. Det visade sig att några vänner till de var där på besök. Efter ett tag gick N, hans mormor och hennes väninna och jag ut på en två timmars promenad längs stränderna. Sedan blev det te och mellanmål innan N duschade.
Klockan 19.30 åkte vi till ett creperie och åt middag där. Det blev en galette med ost, skinka och ägg för mig samt en crêpe med caramel au beurre salé, äpplen och vaniljglass. Vi var hemma runt 21.30 och då nattade jag N direkt för att sedan se filmen "Dumpa honom". Somnade runt midnatt.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR