Onsdag den 15 maj 2013

9 MÅNADER I FRANKRIKE!!

Jag vaknade av att mamman knackade på min dörr några gånger och jag trodde då att jag drömde men nej. Jag hade nämligen inte hört mitt alarm, smått pinsamt. N var vaken så vi sa hej då till föräldrarna och åt sedan frukost. Sedan blev det påklädning och tandborstning och sånt innan vi åkte till sporten vid 11.00. Jag lämnade honom där och gick på en liten promenad samt köpte färska, franska jordgubbar på Intermarché.
Jag hämtade N sedan och vi åkte hem och åt tortellini till lunch. Han somnade sedan runt 14.30 och då passade jag på att duscha innan jag pluggade lite inför DELF-provet. N vaknade två timmar senare och vi lekte hemma innan det var dags för dusch och hårtvättning, inga problem verkligen. Pappan kom hem straxt efter 19.00 och mamman lite senare. Vi pratade en del om DELF-provet vid middagen och åt spagetti och köttfärssås. (Alltså måste vara rätt tråkigt för er som läser att läsa vad vi äter men jag vill verkligen komma ihåg det när jag är tillbaka i Sverige samt visa att det inte bara är sniglar och grodlår man äter i Frankrike.)
Efter middag fixade jag mig i ordning och vid 21.45 mötte jag Rike vid Commerce och vi gick till bion. Vi skulle se "The Great Gatsby". Jag hade skyhöga förväntningen och den nådde inte riktigt dem, den var bra men inte bäst. Dessutom var den för lång, två och en halv timme samt jag hade ont i ögonen efter eftersom det var i 3D... När filmen var klar gick vi till À coté de la plage (en bar) där vi mötte Alex, Leemart, Louis och Kerry. Vi satte oss och pratade en del med dem innan den stängde vid 01.00. Vi funderade då på att gå till en klubb men cyklade istället hemma, verkade som det inte var så många ute... Jag cyklade hem med bicloo-cykeln men där jag brukar ställa den var det fullt så jag cyklade dit Carrefour Market är och gick sedan hem och somnade runt 01.50.


Kommentarer
Postat av: Emma

Man behöver ju inte bara skriva för sina läsare hela tiden, det är ju som du säger att bloggen blir som en stor dagboken med minnen från au pair året. Sedan tycker jag själv det är lite roligt att läsa om mat för då kan man få lite tips och idéer vad man själv kan laga sen ;)

Svar: Nej men exakt, för det mesta skriver jag faktiskt för mig :) Det är verkligen en dagbok det här då jag skrivit om varenda dag hittills :) haha bra att du tycker så!
/Mikaela Åhlén

2013-05-19 @ 11:07:53
URL: http://vivoenmallorca.blogg.se
Postat av: Rebecca

Åh, jag såg också den filmen i helgen, fast jag tyckte den var asbra! Speciellt di Caprio, tyckte han var bättre skådespelare än vanligt - och då är det bra. Och den där scenen i vardagsrummet när Gatsby och Daisy skulle dricka te, gud, den var oslagbart rolig. Fast slapp se den i 3d, det kanske var bättre då. xD

För övrigt tycker jag det är kul att läsa vad andra äter! Kanske är en av få dock, hah.

Svar: Jag tyckte också den var riktigt bra men trodde den skulle vara ännu bättre. Att den var så lång drog ner den mycket. Alltså det kan inte finnas någon bättre skådespelare än Leo :D Ja den scenen var riktigt bra!! 3D effekterna drog ned betyget en del... Haha så bra att du tycker det :D
/Mikaela Åhlén

2013-05-20 @ 19:30:07
URL: http://backaintepaback.bloggsida.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR