Igår, tisdag - tråkiga nyheter

Jag vaknade vid åtta, fixade mig i ordning innan jag sa god morgon till mamman och N. Pappan hade åkt till Paris för jobb över dagen så jag skulle lämna N i skolan. Vi lekte lite med bilar innan vi gick till skolan och jag lämnade honom där, inga problem alls. Jag gick hem och åt frukost innan jag började tvätta. Blev en full maskin och den tar 7kg så det var en hel del... Så förmiddagen gick åt att tvätta och städa undan på rummet.
Jag hämtade N sedan i skolan för lunch, vi åt ris, squash och fisk. Jag lämnade honom sedan i skolan och gick hem. Tog det lugnt och runt 14.45 tog jag spårvagnen till stan, gick in på TAN (motsvarar SL typ) innan Johanna ringde mig. Jag hade smsat Rike innan för att se om hon var i stan. Johanna ringde iallafall och jag svarade, de var nära Commerce och jag sa att jag var det också. Tyckte det var lite konsigt, jag hörde på andra örat hennes röst. Upptäckte då att Rike och Johanna gick på andra sidan gatan. Haha bra där. Vi bestämde oss för att gå till biblioteket "la mediateque" och kolla på böcker om Paris. Vi letade efter bra böcker om Paris men de flesta var minst tio år gamla. Rike åkte hem efter ett tag och jag och Johanna satt kvar. Jag gick sedan och skaffade ett bibliotekskort. Bibliotekarien frågade om jag bodde i Nantes och om jag var under 26 år. Fick därmed ett billigare pris. Jag valde ett halvårskort och totalt kostade det 3 euro, riktigt bra! Fick kortet och det gäller till och med 27/5-2013, sjukt att det bara är ett halvår tills desss.
Vi gick därifrån sedan och mot Commerce och spårvagnen. Jag berättade om mitt konsert-problem , att jag främst inte vet var jag vill se konserten. (Nu verkar det dock som det blir tre dagar i Göteborg i juli nästa sommar!) Där berättade även Johanna att hon tagit beslutet att åka hem från Nantes innan jul. Hon trivs men det är alldeles för mycket jobb... Så tråkigt :( Jag tänkte innan jag åkte, att det jobbigaste skulle vara att säga hej då till familj och vänner hemma i Sverige - men jag hade fel. Det jobbiga är att säga hej då till vänner som man träffar här. Man vet inte när eller var man ses nästa gång... Så hon åker hem runt den 20 december till Frankfurt...
Vi sa hej då vid spårvagnen, jag åkte och hämtade N och vi lekte, läste böcker och skojade innan han badade utan problem. Mamman kom hem vid 18.45 och pappan tio minuter senare. Han åkte sedan iväg för att spela squash. Mamman, jag och N åt cocos kyckling till middag med ris och jag berättade om att Johanna åker hem och vi pratade om Paris-resan. På lördag är det dags!! Jag gick runt nio upp till mig och skypade med mamma i 40 minuter. Jag kände mig trött under dagen och för en gång skull gick jag och la mig innan midnatt! Släckte lampan 22.45, awesome.

Känns riktigt bra med ett låne-kort, känns ännu mer som jag bor här då!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR