Tisdag

Det blir ett sånt där tråkigt inlägg om vad jag gjort och utan bild idag igen.
Jag vaknade 7.50, hade alarm på 8.00, av att N var vaken och att föräldrarna var på väg till jobbet. Jag gick upp för att klä på mig och i samma stund knackar mamman på min dörr och säger något i stil med: "förlåt Mikaela men N är redan vaken..." jag svarar att jag vaknat precis och kommer om en halv minut. Jag går sedan ned, säger hej då och "bonne journée" till föräldrarna och äter sedan frukost medan N ser på tv. Jag gav honom hans medicin sedan och lät honom titta på Bilar 2, han hostade mer idag så det passade bra. Min förkylning var även bättre men jag hostade, djup hosta. Innan filmen klädde han på sig och vi borstade tänderna.
Efter filmen lekte vi på hans rum och sedan gjorde jag i ordning lunchen, stekte på skinka och värmde pasta. Familjen har ingen micro så jag får värma på pastan i stekpannan, alltid lika problematiskt... Han såg sedan något avsnitt av Peppa Pig innan han sov sin siesta. Bara 1,5 timme, han brukar sova det dubbla annars... Efter siestan lekte vi på hans rum, gick ut i trädgården lite där han inte ville stänga dörren men det är bra nu, jag vet hur man botar "problemen". Han badade sedan efter en hel del lek på hans rum och föräldrarna kom hem vid 19.00.
Vi åt liten apertif med baguette och paté och pappan jobbade lite medan jag pratade allmänt med mamman. Hon frågade om jag varit vid Carrefour sedan DETTA hände. Jag sa "ja det tror jag, kanske 1-2 gånger" men det stämmer inte. Jag har inte varit där sedan dess. Jag har andra mataffärer som jag kan gå till så varför ska jag gå dit om jag känner mig obekväm? Inte själv iallafall. Vi pratade mer, om verkligen allt mellan himmel och jord. Om att min franska var bra när jag kom hit men den är så mycket bättre efter 2,5 månad. Sånt gör en glad. Och att de sa att om jag behöver någon hjälp med franskaläxorna så hjälper de mig gärna. Som jag sagt förut, så snälla och trevliga.
Vi åt middag och pratade om helgen och efter det gick jag upp till mig, hostar en del nu så ska sova straxt. Trött efter 10 timmars konstant jobb.

Kommentarer
Postat av: Gabriella Svensson

Min familj har inte heller någon micro! Måste värma allt i stekpannan, vilket är lite jobbigare...

Svar: ja precis, använder stekpannan att värma allt i, rätt så jobbigt ibland ;)
/Mikaela Åhlén

2012-10-31 @ 10:37:01
URL: http://fairyfloss.blogg.se/
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR